03-9799923
אמון הציבור
info@tanzania-trip.co.il | 03-9799923 טנזניה טריפ - המומחים לטיולים בטנזניה
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

עמק אולדובאי- היכן שהכל התחיל

מהיכן אנחנו במקור? כבר לפני שנים דרווין חשד שהפרטים הראשונים של המין האנושי, גם אם אינם זהים במדויק לאדם שאנו רואים ברחובות תל אביב, התחילו דווקא באפריקה. ויתכן מאד שהוא צדק.
ממצאים ארכיאולוגיים בני כ-10 אלפים שנים לתחילתו של המין האנושי בטנזניה נשמרו בצורה מפתיעה לאורך השנים, שוחזרו וגילו משהו מהסוד שלקחו עמם אבותינו הראשונים לקבר. כיצד התגלו הגולגולות המדויקות, ומה למדנו מהן על המין האנושי? אז הכל התחיל מפרפר אחד שובב…

בעקבות הפרפר לגילוי ערש האנושות
את שרידי האדם הראשונים, גילה לא אחר מאשר אנטומולוג (או בשפה פשוטה – “חוקר חרקים”) גרמני, ששמח לגלות את המינים השונים של הרמשים והפרפרים שחיו בסביבה הטבעית בטנזניה, שהייתה בעשור הראשון של המאה ה-20  בשליטתה של גרמניה. הסיפור מתעד את החוקר הסקרן, שרדף אחר פרפר מיוחד, ולכן לא שם לב שבמרוצתו החליק ונפל מעבר למדף סלע.

חפירה ארכיאולוגית שהתגלתה מעצמה
החוקר אבד את הכרתו לשעה קלה, אך כאשר התעורר עמד להיות האדם הראשון שגילה מהיכן הגענו. שכבות-שכבות של מאובנים ועצמות שונות, נתגלו לפני החוקר הנדהם.  מבלי לבצע כל חפירה, נחשף בפניו, בזכות מעופו של פרפר אחד, האתר הארכיאולוגי החשוב ביותר בתקופה זו. הוא זהה מאובנים של מספר בעלי חיים שנכחדו, וחשב כי בזאת רכש את מעמדו בקהילה האקדמית, אך הממצא האמיתי עמד להיחשף שלוש שנים מאוחר יותר, לאחר שהחוקר שב לברלין וחוקרים שונים הצדיקו מימון מסע מחקר מקיף בהרבה על ידי הקייזר וויליהם השני.

אך לאן לחזור, איך נקרא המקום הזה?
אותו החוקר, ששמו נקשר דווקא לגילוי ארכיאולוגי ולא לאלפי החרקים הנדירים הרבים ששרצו במקום, היה ווילהלם קאטוינקל. מה שמו של האזור החשוב, ניסה לברר קאטוינקל, ושאל את בני השבט ששהה בסמוך. בני השבט הבינו, בטעות, שנשאלו לשמו של הצמח עליו הצביע, וענו “אולדופאי”. בגרמנית השם נרשם כ”אולדובאי”, וכך משתי שגיאות קלות והבדלי שפות ותרבויות נותר שמו של העמק מאז, בשפתם של האירופאים המערביים – כ”עמק אולדובאי”.

אילו ממצאים נתגלו במקום?
בשנת 1913 נערך המחקר המקיף, לאחר ששתי האוניברסיטאות המובילות בגרמניה שלחו את חוקריהם לאזור, והם חזרו עם אלפי מאובנים שונים – ביניהם גולגולת אנושית, שהוערכה בתחילה כבת 150 אלף שנים. בעקבות ממצאים אלו חוקרים רבים החלו נוהרים למקום, ובמהלך השנים מדינות רבות החליפו ידיים, לאחר שגרמניה הפסיקה את אחיזתה בו לאחר מלחמת העולם הראשונה.
שבע גולגולות עיקריות, כמו גם עצמות זרוע, רגליים ושינים של ההומו הביליס התגלו בשנות השמונים, לסתות שלמות בשנת 1995,  ועוד מגוון גולגולות של שני מינים עיקריים של האדם הקדמון, ממין הומו הביליס וממין הומו רודולפנסיס. במיוחד נודעה עבודת המחקר שביצעו זוג אחד בשם לואיז ומרי ליקי, יחד עם בנם ג’ונתן, שמצאו ממצאים רבים לאורך שנות השישים.

כיום נמצא באזור מוזיאון מרתק המכיל את כל הממצאים, והמחקרים ההיסטוריים שקודמו בזכותם, כמו גם ההיסטוריה המרתקת של החוקרים השונים שהגיעו למקום. כך, כפי שלמדנו מתורת הכאוס, משק כנפיו של פרפר אחד סייע לאלפי חוקרים לפתוח צוהר לעולם המרתק של תחילת הבריאה, בגרסתה המדעית.

 

אם אתם רוצים לראות בעצמכם איפה הכל התחיל, קליק קטן ואתם בדרך
לטיולים מאורגנים בטנזניהלטיולים פרטיים בטנזניה

לשאלות צרו עימנו קשר

.

ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות
הי הדר חזרנו כולנו עיפים אך מרוצים. במילה אחת ששווה אלף מילים מושלם! הטיול היה מתוכנן בצורה מושלמת כל פרט ופרט. המדריך עודד היה מליון מיצא את כל מה שרק אפשר היה. במסירות, במדויק המון ידע, נעים הליכות השקיע את נשמתו וירד עד הפרטים הקטנים. הר אותיו בערב היו מאלפטת וזה לאחר יום של 12 שעות!! מושלם. הנהגים מעולים ומיומנים אדיבים ודאגו לכולם. כל הכבוד לחברת My Trip שהשקיעה כל כך הרבה ודאגה לנו ולסיום צ'יפרה אותנו בטיול בזנזיבר. תודה לכל העוסקים במלאכה. כל הקבוצה נתנה פה אחד ציון 10. ולך אני מודה במיוחד שבזכותך יצאנו למסע הגדול שלנו. תמיכתך והשרות שלך ראויים לשבח. זו פעם רביעית שאני באפריקה שלישית בטנזניה אבל הטיול הזה היה מעולה והאחרים התגמדו. תודה עטי אילן יהלי וליאו שפיגל.
משפחת שפיגל

4.9/5 - (13 votes)