03-9799923
אמון הציבור
info@tanzania-trip.co.il | 03-9799923 טנזניה טריפ - המומחים לטיולים בטנזניה
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

חיות בספארי – אוכלי עשב ופרמיטים

גולת הכותרת בטיול ספארי היא ללא ספק המפגש עם החיות הרבות השוכנות בשמורות ובאתרי השימור הרבים. כדי שתדעו על מה אתם מסתכלים, הכנו עבורכם סקירה קצרה על בעלי החיים הפראיים שקוראים לטנזניה “בית” – הכירו את אוכלי העשב והפרמיטים.

אוכלי עשב בולטים

היפופוטם (קיבוקו, Hippopotamus)
ההיפופוטם, הידוע גם בעברית כ”בהמות” ו”סוס יאור”, הוא יונק ימי למחצה הנפוץ בעיקר באזור האגמים והנהרות באפריקה. וודאי תתפלאו לשמוע שלמרות מראהו המגושם ומשקלו הכבד (משקלו של הזכר מוערך בין 1,500-1,800 ק”ג), ההיפופוטם מסוגל לנצח בתחרות ריצה אפילו אצנים אולימפיים, זאת בזכות יכולתו להגיע למהירות של 40 קמ”ש.

קרנף צר-שפה  (קיפארו, Rhinoceros)
ידוע גם כקרנף שחור, למרות שצבעו הוא בכלל אפרפר. הכינוי קרנף שחור ניתן לו כדי להבחין בינו לבין קרנף רחב שפה, אשר קיבל את הכינוי קרנף לבן בשל תרגום שגוי של המילה באפריקאנס – Weit – שפירושה “רחב”. לקרנף צר-שפה שתי קרניים המעטרות את חוטמו ועשויות קרטין, ומבנה גוף גדול מאוד (משקלו של הזכר נע בין 800-1,400 קילוגרמים). כיום קיימים אלפים בודדים ממין זה והוא מצוי בסכנת הכחדה.

פיל אפריקני (טמבו, African Elephant)
מתנשא לגובה הנע בין 3.5-4.5 מטרים, משקלו נע בין 4-7 טון, ונחשב לבעל החיים היבשתי הגדול ביותר בעולם. חיה זו נעה בעדרים המונים כמה עשרות פרטים ממין נקבה, כאשר הזכרים נעים בעדרים נפרדים או כיחידים. חיה זו נחשבת לאינטליגנטית במיוחד – מוחו של הפיל שוקל למעלה מ-5 ק”ג וקליפתו מזכירה את זו של מוח האדם.

תאו אפריקני (נבוגו, Buffalo)
תאו אפריקני, הידוע גם בשמו הלועזי באפלו, הוא בקר מתת משפחת הפרתיים, אשר בניגוד לחבריו מאותה משפחה, אינו ניתן לביות בשל מזגו הפראי ומסוכנותו לבני האדם. מראהו החיצוני של התאו האפריקני מתאפיין בפרווה בגווני אפור-שחור, מבנה גוף גדול וקרניים בעלות מראה מעוקל וייחודי. ניתן לחזות בבעל חיים זה באפריקה הדרומית ומזרח אפריקה, לרוב במשקעי הסוואנות.

ג’ירף רוטשילד (טוויגה, Rothchild’s Giraffe)
ג’ירף רוטשילד הוא תת מין של הג’ירף, ונחשב לאחד המינים הנדירים בקרב הג’ירפות, עם כ-1,671 פרטים החיים בתנאי מחייה טבעיים, נכון לשנת 2016. ג’ירף זה, הקרוי על-שמו של מייסד מוזיאון הטבע טרינג ובן לשושלת רוטשילד – ליונל וולטר רוטשילד – מתהדר בפרווה המזכירה את זו של ג’ירף המסאי, עם כמה הבדלים ברורים בין שני המינים – ג’ירף רוטשילד בעל גוונים חיוורים יותר, החברבורות בצבעי חום-כתמתםעל גופו פחות משוננות בצורתן, ורגליו לבנות בקצה.

ג’ירף מרושת (טוויגה, Reticulated Giraffe)
הג’ירף המרושת, הידוע גם בכינוי הג’ירף הסומאלי, הוא תת מין של הג’ירף המצוי בעיקר בסומליה, דרום אתיופיה, צפון קניה וטנזניה, והוא מונה כיום כ-8,500 פרטים החיים בתנאי מחייה טבעיים. בעל חיים זה, אשר נחשב ליונק הגבוה ביותר בעולם, תואר וזכה לשמו על-ידי הזואולוג הבריטי וויליאם אדוארד דה ווינטון בשנת 1899, והוא יכול להתרבות עם מיני ג’ירפות אחרים אם ייאלץ לעשות זאת בתנאי שבי או במידה ונתקל בהם בטבע. פרוותו מעוטרת כתמים גדולים בצבעי חום-אדמדם התחומים בקווים עדינים בצבע לבן.

ג’ירף מסאי (Maasai Giraffe)
ג’ירף מסאי, הידוע גם בכינוי ג’ירף קילימנג’רו, הוא תת המין הגדול ביותר ממשפחת הג’ירפות, ומוצאו ממזרח אפריקה. ניתן לזהות בקלות את ג’ירף המסאי, אותו ניתן לראות בטנזניה ובמרכז ודרום קניה, בזכות הכתמים המשוננים הייחודיים שלו, הנראים ככוכבים ומכסים את פרוותו עד הפרסות.

פרמיטים

בבון (נייאני, Baboon)
הבבון משתייך למשפחת הקופים בעלי הזנב ומוצאו ביבשת אפריקה ובחצי האי ערב. חזותו של הבבון מאופיינת באף מאורך, עיניים קרובות זו לזו, אגודלים ארוכים המאפשרים להם לאגור את המזון וליהנות ממנו לאחר מכן, ופרווה בגוונים הנעים בין צהוב-ירוק זיתועד לגווני אדום-שחור. הבבון הוא אוכל כל, ותועדו אף מקרים בהם הבבונים טרפו עזים וכבשים מבויתים.

קולובוס שחור-לבן (מבגה, Black&White Colobus)
קולובוס שחור-לבן, או קולובי אם תרצו, משתייך גם הוא למשפחת הקופים בעלי הזנב ונקרא על-שם פירוש המילה היוונית קולובוס – קטום – כיווון שמין זה חסר בהונות. את הקופים הללו, הניזונים מענפים, פירות, פרחים ועלים, ניתן לזהות לפי פרוותם בצבעי שחור-לבן, פניהם האפורים התחומים מסגרת לבנה, וזנבם הארוך והשחור המקושט בצבע לבן בסופו. כדי לראותם תאלצו להרים את הראש ולחפש היטב בין הענפים הגבוהים, שם לרוב הם נמצאים.

קוף ירוק (טמבילי, Vervet)
קוף ירוק משתייך לתת-משפחת גנוניים ממשפחת הקופים בעלי הזנב, ונקרא על-שם ישבנו של הזכר, המאופיין בגווני ירוק-טורקיז בוהקים. חזותו של קוף זה מאופיינת בפנים בצבע שחור, פרווה אפרפרה ואורך הנע בין 40 סנטימטרים אצל הנקבות ועד ל-50 סנטימטרים אצל הזכרים. קופים אלו משמשים כמודל פרימטי לא אנושי למחקר על התנהגויות גנטיות וחברתיות של בני האדם, ואף אובחנו כבעלי מאפיינים אנושיים כגון יתר לחץ דם, חרדה, וצריכת אלכוהול לשימוש חברתי או עקב התמכרות. הקוף הירוק חי בקבוצות המונות בין 10-70 פרטים, כאשר הזכרים עוזבים את קבוצתם בהגיעם לבגרות מינית.

רוצים לראות בלייב ומקרוב את אוכלי העשב והפרמיטים של טנזניה? לחצו כאן לטיול פרטי בטנזניה | טיול מאורגן בטנזניה

לשאלות צרו עימנו קשר

.

ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות
הי הדר חזרנו כולנו עיפים אך מרוצים. במילה אחת ששווה אלף מילים מושלם! הטיול היה מתוכנן בצורה מושלמת כל פרט ופרט. המדריך עודד היה מליון מיצא את כל מה שרק אפשר היה. במסירות, במדויק המון ידע, נעים הליכות השקיע את נשמתו וירד עד הפרטים הקטנים. הר אותיו בערב היו מאלפטת וזה לאחר יום של 12 שעות!! מושלם. הנהגים מעולים ומיומנים אדיבים ודאגו לכולם. כל הכבוד לחברת My Trip שהשקיעה כל כך הרבה ודאגה לנו ולסיום צ'יפרה אותנו בטיול בזנזיבר. תודה לכל העוסקים במלאכה. כל הקבוצה נתנה פה אחד ציון 10. ולך אני מודה במיוחד שבזכותך יצאנו למסע הגדול שלנו. תמיכתך והשרות שלך ראויים לשבח. זו פעם רביעית שאני באפריקה שלישית בטנזניה אבל הטיול הזה היה מעולה והאחרים התגמדו. תודה עטי אילן יהלי וליאו שפיגל.
משפחת שפיגל

5/5 - (2 votes)