03-9799923
אמון הציבור
info@tanzania-trip.co.il | 03-9799923 טנזניה טריפ - המומחים לטיולים בטנזניה
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

חיות בספארי – בעלי הכנף

גולת הכותרת בטיול ספארי היא ללא ספק המפגש עם החיות הרבות השוכנות בשמורות ובאתרי השימור הרבים. כדי שתדעו על מה אתם מסתכלים, הכנו עבורכם סקירה קצרה על בעלי החיים הפראיים שקוראים לטנזניה “בית” – הכירו את בעלי הכנף.

נשר (גושו, Vulture)
נשר, או בשמו המדעי Gyps, משתייך לקבוצת העופות הדורסים, ונחשב בין העופות הדורסים הגדולים ביותר בטבע. הנשר, להבדיל מחברו העיט (Eagle), שרבים נוטים לבלבל ביניהם, מאופיין בראש קירח ומקור ארוך ועבה, וניזון מנבלות, בעוד העיט קטן יותר, ראשו מעוטר נוצות והוא ניזון לרוב מטרף חי. לנשר חוש ריח מפותח, צוואר ארוך ורגליים חסונות, ואורך חייו כ-50 שנים.

עיט סוואנות (Twani Eagle)
עיט סוואנות משתייך למשפחת הנציים ונחשב לאחד העופות הדורסים המרשימים ביותר. חזותו מאופיינת בנוצות חומות מעוטרות כתמים, מקור גדול בצורת קרס בצבעי צהוב-שחור ורגליים צהובות. העיט ניזון מיונקים קטנים, זוחלים וציפורים קטנות, וניתן לחזות בו בעיקר באזורים מדבריים ובסוואנות.

בז (Falcon)
עוף דורס בגודל בינוני ממשפחת הבזיים. חזותו מאופיינת בכנפיים ארוכות וחדות, מקור חזק ונחיריים מעוגלים. הבז נחשב לעוף הדורס המהיר ביותר, ועם יכולת להגיע למהירות של כ-320 קמ”ש הוא גם בעל החיים המהיר ביותר שתועד אי פעם. הבז ניזון מטרף חי בלבד, כאשר המינים הקטנים מסתפקים בחרקים, והמינים הגדולים ניזונים מעופות ויונקים.

יען (מבוני, Ostrich)
היען, אשר נחשב לעוף הגדול ביותר בעולם ומכונה לעיתים (בטעות) בת יענה, הוא הסוג היחיד המשתייך למשפחת העופות הלא מעופפים, וניתן לחזות בו כיום בתנאי מחייה טבעיים רק באפריקה, באזור שמדרום לסהרה. חזותו של היען מאופיינת בנוצות שחורות ולבנות, צוואר ארוך, כנפיים ענקיות ורגליים חזקות המתאימות לריצה מהירה במרחבי הסוואנות.

פלמינגו (הרואי, Flamingo)
הפלמינגו – “להבה יוקדת” בפורטוגזית – המעוררים התרגשות רבה בכל מי שפוגש בהם, מגיחים לאוויר העולם כאשר צבעם אפור, ורק בזכות התזונה שלהם שמכילה סרטנים בעלי פיגמנט בטא קרוטן (כמו בגזר), הם הופכים להיות ורודים או אדמדמים. מלבד צבעו המרהיב, חזותו של הפלמינגו מאופיינת ברגליים וצוואר ארוכים ודקים, ומשקל הנע בין 2.7 ק”ג אצל הפלמינגו הזוטר ועד 4 ק”ג אצל הפלמינגו המצוי.

עגור כתר לבן לחיים (Grey Crowned Crane)
עגור כתר לבן לחיין, המשתייך למשפחת העגוריים, הינו הציפור הלאומית של אוגנדה, והוא מתאפיין בנוצות בגווני אפור, לחיים לבנות וראש שחור עטור כתר נוצות בגווני צהוב. עוף זה נישא לגובה מטר, משקלו כשלושה קילוגרמים ומוטת כנפיו כשני מטרים. הוא ניזון בעיקר מחרקים, זוחלים ויונקים קטנים, ונע בלהקות של כ-30 פרטים.

לבלר (Secretary Bird)
הלבלר, אשר נישא לגובה של 1.30 מטרים וגומע כ-30 קילומטרים ביום, ניזון בעיקר מבעלי חיים אותם צד על הקרקע, ביניהם מכרסמים, יונקים קטנים, נחשים, ציפורים וביצים. את מזונו הוא צד בעזרת טפריו, ובמידה והטרף גדול מכדי להיאכל בשלמותו, הלבלר קופץ על טרפו שוב ושוב עד אשר האחרון נקרע לחתיכות.

מרבו אפריקני (Marabou Stork)
ניזון בעיקר מנבלות, שאריות וצואה, מתהדר בצוואר וראש נטולי נוצות ומקור גדול וארוך, ונפוץ בעיקר באפריקה בבתי גידול צחיחים ולחים, ובסמוך לאזורים מיושבים בידי אדם. המרבו האפריקני הוא העוף הכבד ביותר במשפחת החסידאים, ומוטת כנפיו ארוכה במיוחד – לרוב מוטת הכנפיים נעה בין 225-287 סנטימטרים, אך תועד מקרה של מרבו אפריקני עם מוטת כנפיים מרשימה באורך של 3.19 מטרים.

חסידת אוכף (Saddle-billed Stork)
חסידת אוכף, המשתייכת למשפחת החסידתיים, מתנשאת לגובה של כמטר וחצי ונחשבת לחסידה גבוהה יחסית. את החסידה הזו ניתן לזהות די בקלות לפי מקורה הייחודי, המעוטר בצבעי אדום, שחור וצהוב בוהקים, רגליה הארוכות, גווני האדום המעטרים את מפרקיה, וגופה השחור-לבן. את חסידת האוכף ניתן למצוא באגמים ובביצות באפריקה, דרום-מזרח אסיה ואוסטרליה.

כחל לילכי (Lilac-breasted Roller)
את הכחל הלילכי הססגוני, המשתייך למשפחת הכחלאים, נוכל למצוא לרוב על צמרות העצים ונקודות תצפית אחרות בחורשות ובסוואנות של יבשת אפריקה וחצי האי ערב. הכחל הלילכי, הניזון בעיקר ממעופפים שונים וזוחלים קטנים, הוא פעלולן אמיתי בעל יכולות אוויריות יוצאות דופן, מכאן שמו – Roller – והוא ללא ספק אחת הציפורים היפות ביותר בטנזניה.

זרזיר הדור (Superb Starling)
אומנם גם בישראל תוכלו למצוא זרזירים מצויים, אבל אלו שבטנזניה מגיעים בצבעוניות מהפנטת. כזה הוא הזרזיר ההדור, המתהדר בנוצות בצבעי כחול, טורקיז, ירוק וכתום בוהקים, בו תוכלו לחזות עת הוא מקפץ על הקרקע בסביבת בני האדם, תר אחר פירורים שנפלו על הקרקע. הזרזיר ההדור ניזון בעיקר מחרקים, תולעים, פירות וגרגירים.

אורג מסכה אפריקני (Southern masked weaver)
אורג מסכה אפריקני משתייך למשפחת האורגים, אשר מאפיינם הבולט ביותר הוא צורת בניית הקן – בעונת החיזור הזכרים, אותם ניתן לזהות בקלות לפי צבעם הצהוב הבוהק והמסכה השחורה המעטרת את פניהם, עובדים במרץ על אריגת הקן שלהם, הנבנה בצורת טיפה באמצעות עלים ועשבים ארוכים, בתקווה שהקן ימשוך אליו נקבות שירצו לקנן בו.

רוצים לראות בלייב ומקרוב את בעלי הכנף הססגוניים של טנזניה ? לחצו כאן לטיול פרטי בטנזניה | טיול מאורגן בטנזניה

לשאלות צרו עימנו קשר

.

ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות
הי הדר חזרנו כולנו עיפים אך מרוצים. במילה אחת ששווה אלף מילים מושלם! הטיול היה מתוכנן בצורה מושלמת כל פרט ופרט. המדריך עודד היה מליון מיצא את כל מה שרק אפשר היה. במסירות, במדויק המון ידע, נעים הליכות השקיע את נשמתו וירד עד הפרטים הקטנים. הר אותיו בערב היו מאלפטת וזה לאחר יום של 12 שעות!! מושלם. הנהגים מעולים ומיומנים אדיבים ודאגו לכולם. כל הכבוד לחברת My Trip שהשקיעה כל כך הרבה ודאגה לנו ולסיום צ'יפרה אותנו בטיול בזנזיבר. תודה לכל העוסקים במלאכה. כל הקבוצה נתנה פה אחד ציון 10. ולך אני מודה במיוחד שבזכותך יצאנו למסע הגדול שלנו. תמיכתך והשרות שלך ראויים לשבח. זו פעם רביעית שאני באפריקה שלישית בטנזניה אבל הטיול הזה היה מעולה והאחרים התגמדו. תודה עטי אילן יהלי וליאו שפיגל.
משפחת שפיגל

4.8/5 - (9 votes)