03-9799923
אמון הציבור
info@tanzania-trip.co.il | 03-9799923 טנזניה טריפ - המומחים לטיולים בטנזניה
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

חמישה דברים שלא ידעתם על טנזניה

טנזניה מצטיירת בראשינו כאזור נידח, בעל נוף פראי ותרבות שבטית עשירה. עם השנים טנזניה הצליחה לגרוף מספר תארים הנוגעים לממצאים ארכיאולוגיים משמעותיים שנמצאו בתחומה, לסוגי עצים בעלי ערך אקולוגי אך גם כספי, ריכוז עצום של בעלי חיים ממינים שונים ועוד מספר עובדות מרתקות שלא ידעתם עד היום על טנזניה. שנתחיל?

טנזניה - שאלות נפוצות למטיילים בטנזניה

ההמנון הלאומי – מלא השראה ומשותף עם מדינות נוספות
מדינות רבות חולקות גבול משותף עם מדינות אחרות, ושותפות מבחינת כלכלית (כמו גוש היורו למשל), מבחינת משאבי טבע (נהרות משותפים, או מחצבים) אך האם שמעתם פעם על מדינה החולקת את המנונה הלאומי עם מדינות אחרות? כזו היא טנזניה. ההמנון שלה משותף לה, לדרום אמריקה ולזימבבואה. ההמנון נקרא ” Mungu ibariki Afrika” שמשמעו – “אלוהים ברך את אפריקה”. ההמנון הוא קצר ביותר, ומילותיו מלאות ההשראה כתובות בשפה הסוואהילית. נקנח בכמה ציטוטים מתורגמים ממילותיו “ברך את המנהיגים… תן חירות לנשים, לגברים ולילדים… חכמה, אחדות ושלום, אלה המגנים שלנו”.

 

הגולגולת העתיקה בעולם התגלתה באולדובאי שבטנזניה
כבר בתחילת המאה העשרים חוקר גרמני, שהגיע למפות מינים שונים של רמשים, נפל, תרתי משמע, על מאובנים של בעלי חיים באזור “עמק אולדובאי”, מאובנים שהובילו מאוחר יותר לאיתורם של הממצאים העתיקים ביותר של גולגולות כמעט שלמות של מיני האדם הראשון. מוזיאון שהוקם באזור מתעד את שלהי הבריאה, ומעניק לנו אפשרות להציץ עשרות אלפי שנים אחורה לראשית הציביליזציה האנושית, כפי שאנו מכירים אותה כיום.

העץ היקר ביותר בעולם נמצא בטנזניה
נכון, טנזניה משופעת בעצים, כמו מרבית המדינות באפריקה, אך מה מייחד את העצים היקרים ביותר במקום? העץ המשמש לבניה של רהיטים ויצירות אמנות, כמו גם כלי נגינה יוקרתיים, הידוע כ”Mpingo”, הנמכר במחיר של כמאה אלף שקלים למטר מרובע. בעוד מבחינה חיצונית קליפתו של העץ חומה, ליבתו הפנימית היא כהה וכמעט שחורה. העץ הצפוף נחשב לאחד מהיקרים יותר בעולם בזכות מרקם חזק ויציב, כמו גם העובדה כי הוא נדיר בעולם. אם בעבר היה ניתן למצוא אותו גם באתיופיה ובקניה, כיום כמעט נכחד – והמדינה היחידה בה ניתן למצוא אותו היא… טנזניה.

בטנזניה תמצאו את הריכוז הגבוה ביותר של בעלי חיים לק”מ רבוע
מפתיע אולי לשמוע על כך, אבל עם ארבעה מיליון בעלי חיים שונים טנזניה מתהדרת בתואר של המדינה ה”עמוסה” ביותר בבעלי חיים שאינם חיים בתנאי שבי לכל ק”מ רבוע. אנו מציינים זאת לשבח, כי חשוב לזכור שיש מדינות רבות הכוללות שטחים פתוחים של סוואנה פעילה, או מתחמי ג’ונגלים עמוסים לעייפה. אך עם זאת, טנזניה מצליחה לשמור על התואר בזכות העובדה כי 30% משטחה מורכב מפארקים לאומיים ושמורות. השטחים מחולקים ל-12 פארקים ראשיים, 13 שמורות טבע, ועוד 38 אזורים מוגנים רחבי ידיים.

 

ונחשו מי נולד שם
ונקנח בעובדה מרתקת במיוחד. בשנת 1946 נולד בטנזניה ילד חמוד להורים ממוצא פרסי, הילד זכה לשם פארוק בולסרה. פארוק חלק את זמנו בין הודו לזנזיבר עד שהוריו החליטו שהם עוברים לאנגליה. בשנות השבעים בחר פארוק לשנות את שמו לפרדי, ולאחר שהוסיף את שם המשפחה מרקיורי – הקים ביחד עם שלושה חברים נוספים את להקת “קוווין” האגדית.

נכון, תאמינו או לא, אך מהגולגלות הראשונות שהתגלו של האדם הקדמון ועד לפרדי מרקיורי – טנזניה היא מקום מפתיע ומרתק מאין כמוהו.

אם הפוסט עשה לכם חשק להכיר את טנזניה מקרוב ולגלות עוד עובדות משעשעות, קליק קטן, ואתם בדרך לטיולים מאורגנים בטנזניהלטיולים פרטיים בטנזניה

לשאלות צרו עימנו קשר

.

ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות
הי הדר חזרנו כולנו עיפים אך מרוצים. במילה אחת ששווה אלף מילים מושלם! הטיול היה מתוכנן בצורה מושלמת כל פרט ופרט. המדריך עודד היה מליון מיצא את כל מה שרק אפשר היה. במסירות, במדויק המון ידע, נעים הליכות השקיע את נשמתו וירד עד הפרטים הקטנים. הר אותיו בערב היו מאלפטת וזה לאחר יום של 12 שעות!! מושלם. הנהגים מעולים ומיומנים אדיבים ודאגו לכולם. כל הכבוד לחברת My Trip שהשקיעה כל כך הרבה ודאגה לנו ולסיום צ'יפרה אותנו בטיול בזנזיבר. תודה לכל העוסקים במלאכה. כל הקבוצה נתנה פה אחד ציון 10. ולך אני מודה במיוחד שבזכותך יצאנו למסע הגדול שלנו. תמיכתך והשרות שלך ראויים לשבח. זו פעם רביעית שאני באפריקה שלישית בטנזניה אבל הטיול הזה היה מעולה והאחרים התגמדו. תודה עטי אילן יהלי וליאו שפיגל.
משפחת שפיגל

5/5 - (7 votes)