03-9799923
אמון הציבור
info@tanzania-trip.co.il | 03-9799923 טנזניה טריפ - המומחים לטיולים בטנזניה
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

טיפים לצילום בספארי

 

חבשושית – צלמת גאוגרפית מבית “מסע אחר” מגישה

טיפים לצילום בספארי

 

אז הנה אתם יוצאים למסע של פעם בחיים – ספארי באפריקה – ואתם רוצים לצלם תמונות מדהימות של חיות בר אפריקאיות ולהנציח את הסצנה המושלמת בטבע, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג את הצילומים הטובים ביותר במהלך הספארי.

ציוד:

שימרו על מינימליזם – אל תביאו את כל ציוד הצילום שיש לכם בבית – זה כבד, מגושם וההתעסקות עם הציוד תגזול זמן מיותר ותסיח את דעתכם מהדבר החשוב ביותר: הצילום עצמו. עדיף לנסוע עם מצלמה אחת ועדשה אחת עם טווח יחסית גדול 18-200. גם את החצובה מומלץ להשאיר בבית. תוכלו לייצב את העדשה על שקית בד מלאה באורז אותה תניחו על שפת החלון הרכב או כל משטח מאוזן אחר.

שמור-על-מינימליזם

מה שכן,  כדאי להצטייד בסוללות נוספות. אתם לא רוצים לגלות באמצע יום הספארי שנגמרה לכם הבטרייה ואין לך שום מקום קרוב לטעון אותה ברדיוס של קילומטרים. מומלץ להטעין בכל לילה את שתי הסוללות במלואן.

כדאי להצטייד גם במספר כרטיסי זיכרון כדי שתוכלו להשתולל עם צילומים ללא הגבלה. מומלץ לקחת מספר כרטיסי זיכרון בעלי נפח קטן יחסית ולא כרטיס זיכרון אחד עם נפח עצום, כדי שאם חס וחלילה יקרה משהו למצלמה או לכרטיס הזיכרון – לא תיאבדו את כל הצילומים מהמסע כולו.

טרם היציאה לספארי מומלץ לכבות באופן ידני את רעש הביפ בעת הצילום ואת הפלאש, כדי לא להבהיל או להבריח את חיות הבר.

שימרו על הציוד שלכם קרוב עליכם – את המצלמה תלו באופן קבוע על הצוואר והקפידו להגן עליה מאבק, רטיבות, לחות וכמובן גם מצלמים מתחרים מן החי…

שימרו-על-הציוד

בניית הפריים:

אתם מתלהבים מזה שראיתם הרגע לראשונה נמר/ ג’ירפה/ פיל ואתם מכוונים את הזום למקסימום ומתחילים להפציץ פריימים ברצף. על מנת שלא שתגלו בבית שחזרתם עם 500 צילומים דומים של ג’ירפה – הנה מספר טיפים לבניית פריים מנצח:

  • אל תמרכזו את האובייקט באמצע התמונה אלא השתמשו בחוק השלישים. אם יש חיה שנעה בכיוון מסוים, מקמו אותה דווקא בשליש הנגדי של הפריים והשאירו מקום לעין הצופה לנוע עם החיה.
ג'ירפה

צילום: רוית חבשושית

 

  • השאירו בצילום מעט מהסביבה הטבעית של החיה ואל תתמקדו רק בצילום זום עליה – הקונטקסט יוצר עומק שדה ולעתים מסתתר שם סיפור מעניין לא פחות
  • נסו לצלם תמונות שונות ומגוונות של האובייקט: צילום של בעל החי בסביבתו הטבעית, צילום דיוקן, צילום תקריב של הפרווה או הקרניים. לפעמים משחק באורך המוקד יכול להביא לצילומים מרתקים לא פחות.

צילום: רוית חבשושית

  • בצילום דיוקן התמקדו בעיניי החיה – דבר זה יבטיח כי רוב הפנים של החיה יהיו בפוקוס וגם הופך את התמונה למעניינת יותר.
  • לצלם חיות בר בטבע מצריך הרבה סבלנות. כאשר עולה הזדמנות לצילום אל תתחילו לצלם בטירוף. התבוננו בסצנה, חישבו על הקומפוזיציה שאתם רוצים לבנות וחכו לרגע הנכון. תחשבו כמו ציידים – ציידי פריימים שממתינים בסבלנות עד שהם מצליחים ללכוד את הרגע שחיכו לו.

צילום: חגית גל

מלבד חיות הבר יש עוד הרבה מה לתעד – אל תשכחו לכלול את הסביבה שלכם בצילום עצמו: את רכב השטח, המדריך וכמובן את השותפים שלכם למסע. חלק גדול ממה שתרצו לזכור כשתחזרו הביתה היא חווית המסע עצמה.

חבשושית - רקע

צילום: רוית חבשושית

 התנהגות:

כבדו את הטבע וחיות הבר – שימרו על ניקיון השמורה והתייחסו בכבוד אל חיי הבר.  נסו להיות צופים שקטים מבלי להפריע לדינמיקה הטבעית ותקבלו הצצה נדירה לחיי הבר האותנטיים. ובבקשה – אל תאכילו את החיות. גם אם אתם בטוחים שהן אוהבות במבה….

להיות זהיר במה שאתה עושה – גם כשאתם ממוקדים בצילום חשוב לא לאבד את הראייה הכללית.

והכי חשוב – אל תשכחו להוריד מדי פעם את המצלמה וליהנות מהמסע עצמו…

 

מאת רוית חבשושית – מרצה וכותבת הבלוג “חבשושית בדרכים

לשאלות צרו עימנו קשר

.

ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות
הי הדר חזרנו כולנו עיפים אך מרוצים. במילה אחת ששווה אלף מילים מושלם! הטיול היה מתוכנן בצורה מושלמת כל פרט ופרט. המדריך עודד היה מליון מיצא את כל מה שרק אפשר היה. במסירות, במדויק המון ידע, נעים הליכות השקיע את נשמתו וירד עד הפרטים הקטנים. הר אותיו בערב היו מאלפטת וזה לאחר יום של 12 שעות!! מושלם. הנהגים מעולים ומיומנים אדיבים ודאגו לכולם. כל הכבוד לחברת My Trip שהשקיעה כל כך הרבה ודאגה לנו ולסיום צ'יפרה אותנו בטיול בזנזיבר. תודה לכל העוסקים במלאכה. כל הקבוצה נתנה פה אחד ציון 10. ולך אני מודה במיוחד שבזכותך יצאנו למסע הגדול שלנו. תמיכתך והשרות שלך ראויים לשבח. זו פעם רביעית שאני באפריקה שלישית בטנזניה אבל הטיול הזה היה מעולה והאחרים התגמדו. תודה עטי אילן יהלי וליאו שפיגל.
משפחת שפיגל

5/5 - (8 votes)