03-9799923
info@tanzania-trip.co.il | 03-9799923 טנזניה טריפ - המומחים לטיולים בטנזניה
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

יומן מסע – חמישה ימים של טבע בטנזניה

ליאת פנתה אלינו כדי שנרכיב לה טיול בהפתעה לכבוד יום ההולדת ה-40 של בן זוגה שיחיה, שנשיונל ג’יאוגרפיק נמצא אצלו בערוצים המועדפים. אז אחרי שפרסמה אצלנו את המכתב בו היא מודיעה לו שהם טסים, עכשיו היא משתפת אותנו בחוויותיהם מהטיול המקסים שעשו בטנזניה. קריאה מהנה!

יום הטיסה
אז אחרי שבן זוגי גילה על ההפתעה בעוד הוא קורא את הפוסט שפרסמתי פה (ואחרי כמה “אני לא מאמין”, “הגשמת לי חלום” ועוד סופרלטיבים), חיסונים ושאר התארגנויות, הגיע סוף-סוף יום הטיסה המיוחל (וגם יום ההולדת של בן זוגי – כן, כן, הטיסה הייתה בתזמון מושלם ביום הולדת עצמו), נפרדנו מהילדים ושמנו פעמינו אל עבר נתב”ג, שמחים ונרגשים.
לא יודעת מה איתכם, אבל אני לא מתה על טיסות. בלשון המעטה. מחכה שכבר ימציאו שיטה סטייל הסדרה המיתולוגית “זינוק לאתמול” ונעבור כמו הולוגרמה ממקום למקום. אבל עד שזה יקרה, טיסה היא הדרך היחידה להגיע לטנזניה, ובתאריך יום ההולדת של בן זוגי לא היו טיסות ישירות, אלא רק טיסות קונקשן דרך אתיופיה, וכך מצאנו את עצמנו ב-12 בלילה עולים על טיסה של אתיופיאן איירליינס מישראל לאדיס אבבה. הטיסה לאדיס אבבה עברה יחסית בנעימים ואפילו הצלחנו לנמנם קצת. אני פה בעיקר כדי להגיד לכם שהחלק הפחות כיפי זה ההמתנה בשדה התעופה באדיס. כדי לצאת מהחוויה הזו באנרגיות טובות, הצטיידו מראש באייפד עם סרטים/סדרות שלא מצריך שימוש באינטרנט, חומרי קריאה ונשנושים. (אותנו זה הציל, ותודה לרועי וליאור מחברת טנזניה טריפ על העצות המועילות גם בעניין הזה). אחרי ארבע שעות עלינו על טיסה קצרה לשדה התעופה קילימנג’רו, ואחרי רכישת הויזה (50 דולר במזומן בלבד) וביקורת גבולות יצאנו מהשדה מוכנים להתחיל בטיול…

יום 1 – סאל המדריך ושמורת ימת מניארה

ביציאה משדה התעופה חיכה לנו המדריך שלנו סאל עם חיוך רחב. לפני הטיול היו לי חששות רבות לגבי בילוי ממושך יום-יום עם בן אדם שאיננו מכירים ואיך תהיה האינטרקציה בין שלושתנו, אך כל אלו התפגוגו בערך בשעה הראשונה שבילינו עם סאל, שהפך עד סוף הטיול לחבר של ממש. לאחר שנכנסנו לג’יפ התחלנו בנסיעה אל יעדנו הראשון בטיול, שמורת ימת מניארה, שהתגלתה כשמורה יפיפיה, עם אדמה בצבע חמרה משגע, קופים מסוגים שונים הנעים על מסלול הנסיעה באין מפריע, ציפורים בצבעים משוגעים, היפופטמים שרבצו תחת גשר הצפייה באגם, זברות ועוד שלל חיות. לא יכולנו להפסיק להקליק על המצלמה, מכל עבר צץ לו איזה בעל חיים שממש התחנן שנצלם אותו, ותוך כדי זה סאל פותח ללא הרף את המדריך חיות וציפורים, מוודא שנדע בדיוק על מה אנחנו מסתכלים. לקראת ערב נפרדנו מהשמורה הקסומה ונסענו אל הלודג’ שלנו, פארם האוס, מקום פשוט קסום שהעניק לנו חווית נחיתה רכה במדינה האפריקנית. אנשי השירות בלודג’ היו פשוט מקסימים, וההפתעה שעשו לנו בארוחת הערב (בתכנונם של רועי וליאור כמובן), שכללה תהלוכה של כל אנשי צוות המטבח בשירה ועוגה טעימה לכבוד יום ההולדת. זיהיתי נצנוץ בעיניו של בן זוגי, המשימה הושלמה!

ימים 2-3 – המישורים האינסופיים של שמורת הסרנגטי

קמנו בחדר הקסום שלנו בפארם האוס, ואחרי ארוחת בוקר טעימה ממש, בחרנו את ארוחת הצהריים, אותה ארזו לנו בלאנצ’בוקס, פגשנו בסאל ויצאנו בנסיעה אל עבר אחד מהשיאים של הטיול הזה, שמורת הסרנגטי המפורסמת. הדרך לשמורה כללה נסיעה באזור השימור נגורונגורו, אזור פרא המשלב בתוכו גם את בני המסאי החיים בתוכו בכפרים קטנים לצד בעלי חיים המהלכים חופשי במישורים הנרחבים. אומנם החלטתי לוותר על ביקור באחד מכפרי המסאי, אבל שמחתי לגלות שעדיין במהלך הדרך פגשנו בילדים וברועי הצאן מהשבט שחלפו על דרכנו ונופפו לנו לשלום משל היינו מלכי אנגליה, ולעיתים אף עצרנו לידם, בעיקר ליד הילדים מביניהם, והבאנו להם אוזני המן, שוקולדים ועוד מטעמים שהיו לנו בג’יפ. היה בא לי ממש לאמץ אחד, הם היו כאלה חמודים. היופי באזור הזה, להבדיל מהשמורות המוסדרות, זה שאפשר לנסוע עם הג’יפ בדרכים הלא סלולות ולהגיע ממש קרוב אל בעלי החיים המסתובבים שם. הסרנגטי, כמתבקש מאחת השמורות הכי מפורסמות באפריקה, לא אכזבה וקיבלה אותנו עם נופים פראיים וסוגים שונים של בעלי חיים, ביניהם חזירי יבלות, היפופוטמים, צ’יטות, נמרים, אריות, באפלו, מרבו, אימפלות, זברות, וגנו, שלמרבה הפתעתנו החלו כבר בנדידתם אל קניה וקיבלו אותנו בהמוניהם, מראה מרגש בהחלט.  בשני הלילות ישנו בסרנגטי סופה, לודג’ מרשים עם מרפסות קטנות אליהן מגיעים קופיפים קטנים לברך בג’מבו, בריכה ומקומות ישיבה נוחים לנוף השמורה. הלודג’ מוסיף לחוויה הטנזנית עם נוף הצופה על השמורה, במרחק נגיעה ממנה, כך שהפסקול היחיד שתשמעו הוא של בעלי החיים שנעים להם בחופשיות בסוואנות.

יום 4 – מכתש נגורונגורו

לפני זה, מילה על גמישות. תוך כדי הטיול היינו בקשר עם רועי וליאור, וכך כשרצינו להחליף בין הימים ולשנות את יום 4, שתוכנן לעוד סרנגטי והגעה לנגורונגורו ויום 5 כחצי יום מכתש לפני הנסיעה לשדה התעופה, הם התגמשו איתנו במהרה, וכך מצאנו את עצמנו בשעות הבוקר נוסעים אל עבר המכתש היפיפה. הנסיעה למכתש עברה דרך הסרנגטי, תוך שאנו מפלסים את דרכנו בין עדרי הגנו הרבים (אותם ראינו ושמענו יום קודם לכן), כך שהשעות עד ההגעה למכתש עברו כהרף עין. עם ההגעה למכתש עצרנו כדי להתפעל מהנוף היפיפה, ולאחריו התחלנו בירידה עם הג’יפ לעומק 600 מטר, וגילינו מקום מהפנט, המכיל בתוכו יער בו שוכנים פילים ענקיים, ומרחבים הכוללים ביצות, אגמים ועשב נמוך, המאפשרים צפייה קלה על שלל החיות. כאן גם שמנו וי על חמשת הגדולים, שכן אחרי שראינו בימים הקודמים נמר, אריה, באפלו ופיל, פה גם הופיעו שני קרנפים נדירים והשלימו לנו את הרשימה המיוחלת. אומנם המלהיבים ביותר הם היונקים והטורפים, אך גם בעלי הכנף הם לא כאלו שתוכלו לראות בארץ, בטח לא בסביבתם הטבעית, והם פוטוגניים להפליא. (היי כחל לילכי יפה שכמוך!). עצרנו לאכול צהריים לשפת אגם עם היפופוטמים ענקיים, ונהננו מכל רגע. בשעות הערב יצאנו מהמכתש והגענו לעוד לודג’ מרשת סופה, הפעם נגורונגורו, שהציע את הנוף היפה מכולם על המכתש עוצר הנשימה, ארוחת ערב שלוותה בהופעה של המלצרים המוכשרים גם בשירה וריקוד,  וקופים שהגיעו ממש עד דלת חדרנו.

יום 5 – שווקים בארושה וביי-ביי טנזניה הנפלאה

זהו, יום אחרון לטיול המהמם שלנו. התחלנו את הבוקר קצת יותר מאוחר ובאיזי כי ידענו שיש לנו רק שווקים לעשות בטרם נגיע לשדה התעופה. לאחר שנפרדנו מהצוות המקסים יצאנו בנסיעה לארושה, בדרך עצרנו בשוק מקומי, בו המוכרים דוברים עברית, אוהבים את ביבי והפועל תל אביב, וכמובן גם את הדולר…לפני כן לא יצא לנו ככ להיתקל במקומיים שאינם אנשי השירות בלודג’ים, מה שהפך את הביקור בשוק, חוץ משופינג למזכרות, גם לחוויה מטלטלת על איך אנשים אחרים חיים, והרצון לאמץ ולעזור לכולם, בידיעה מכאיבה שזה פשוט בלתי אפשרי. בדרך לשדה עצרנו גם בנקודת תצפית על שמורת אגם מניארה, שם סוף-סוף יכולתי לחזות (מרחוק אומנם ובעזרת משקפת) בפלמינגו הורודים שאני ככ אוהבת אשר צבעו את הימה הכחולה בורוד יפיפה. כאשר הגענו לשדה התעופה, ממש היה לנו קשה להיפרד מסאל, שבאמת הפך את חוויית הטיול הזו למושלמת ממש, יצא לנו להכיר בן אדם מקסים, מקצועי ושירותי, שתמיד דאג לכל רצונותינו, ידע להוביל אותנו בעקבות החיות הכי שוות והיה בעל הג’יפ הנקי והמבריק ביותר מבין כולם.

אם גם אתם רוצים לצאת לטיול ספארי בטנזניה, קליק קטן, ואתם בדרך
לטיולים מאורגנים בטנזניהלטיולים פרטיים בטנזניה

לשאלות צרו עימנו קשר

ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות
הי הדר חזרנו כולנו עיפים אך מרוצים. במילה אחת ששווה אלף מילים מושלם! הטיול היה מתוכנן בצורה מושלמת כל פרט ופרט. המדריך עודד היה מליון מיצא את כל מה שרק אפשר היה. במסירות, במדויק המון ידע, נעים הליכות השקיע את נשמתו וירד עד הפרטים הקטנים. הר אותיו בערב היו מאלפטת וזה לאחר יום של 12 שעות!! מושלם. הנהגים מעולים ומיומנים אדיבים ודאגו לכולם. כל הכבוד לחברת My Trip שהשקיעה כל כך הרבה ודאגה לנו ולסיום צ'יפרה אותנו בטיול בזנזיבר. תודה לכל העוסקים במלאכה. כל הקבוצה נתנה פה אחד ציון 10. ולך אני מודה במיוחד שבזכותך יצאנו למסע הגדול שלנו. תמיכתך והשרות שלך ראויים לשבח. זו פעם רביעית שאני באפריקה שלישית בטנזניה אבל הטיול הזה היה מעולה והאחרים התגמדו. תודה עטי אילן יהלי וליאו שפיגל.