03-9799923
אמון הציבור
info@tanzania-trip.co.il | 03-9799923 טנזניה טריפ - המומחים לטיולים בטנזניה
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

כיצד השפיעה מגפת הקורונה על טנזניה

מגפת הקורונה (COVID-19) נכנסה לחיינו בתחילת השנה והשפיעה על מיליוני בני אדם ברחבי העולם. ב-14 למרץ 2020 מספר מדינות דיווחו על מקרי הדבקות ראשונים ביבשת אפריקה וימים ספורים לאחר מכן הגיע גם המקרה הראשון גם לטנזניה. לפניכם סקירה קצרה החושפת כיצד הקורונה שינתה מהותית את חיי התושבים, התיירות, הפוליטיקה והכלכלה בטנזניה בתקופה זו.

ב-16 במרץ בשנת 2020 אושר מקרה הקורונה הראשון בטנזניה, בעיר ארושה. היה זה טנזני בן 46 שחזר מביקור בבלגיה והביא עמו את הנגיף למדינה. מאז, הושפעה טנזניה מהנגיף. ב-17 למרץ הודיע נשיא המדינה ג’ון מגופולי על שורת צעדים למניעת התפשטות הנגיף במדינה, ביניהם סגירת אתרים לאומיים ובתי ספר.  מספר ימים לאחר מכן, דווחו מקרים חדשים בטנזניה, בעיר הגדולה דאר א-סלאם ובאי זנזיבר. ב-23 במרץ הודיעה ממשלת טנזניה כי על כל התיירים הנכנסים לטנזניה ממדינות נגועות קורונה, להיכנס לבידוד של 14 יום. ככל שעברו הימים בחודש מרץ, דווחו עוד ועוד מקרי הדבקות חדשים במדינה, ובסוף מרץ דווח על מקרה המוות הראשון.

שאו תפילה

בתחילת חודש אפריל, קרא הנשיא מגופולי לתושבי טנזניה לצאת לכנסיות ולמסגדים ולהתפלל לאל מתוך אמונה שזה יגן עליהם מפני הקורונה. הנשיא טען כי “הנגיף הוא שטן, ולכן לא יכול לשרוד על גופו של ישוע המשיח, הוא יישרף”. בתחילת מאי מתו שלושה חברי פרלמנט באופן מסתורי ופתאומי, מנהיג האופוזיציה הטנזני, פרימן מבואה, האשים את נגיף הקורונה כאחראי למותם, וקרא להשעיית הפרלמנט לשלושה שבועות לפחות. בנוסף, הוא ביקש לבדוק את כל חברי הפרלמנט, עובדיו, ובני משפחתם בבדיקת קורונה.
באותה תקופה, גבולות קניה וטנזניה נסגרו, מה שגרם לאיבוד פרנסתם של נהגי משאיות רבים שהיו מעבירים סחורה בין המדינות, הממשלה פתחה בפרויקט הסברה נרחב ברחבי המדינה בו הסבירה לתושבים על חשיבות השמירה על ההיגיינה, שטיפת ידיים וחבישת מסיכה. הממשלה החליטה לאפשר לשווקים להישאר פתוחים, בטענה שסגר מסוג זה היה גורם לאסון מסוג אחר, לאנשים פשוט לא היה מה לאכול והם היו מתים ברעב. ובכל זאת, משבר כלכלי עמוק החל להתממש במדינה. לקוחות לא הגיעו לשוק עקב הפחד מהמגפה, למוכרים לא היה כסף, ולתושבים הלך ונגמר האוכל. החלה להישמע קריאה בטנזניה כי לאנשים אין אפילו את הכסף לשלם עבור ביטוח הבריאות, ולכן גם אם אדם היה בעל תסמינים של קורונה, לא היו לו את האמצעים והכסף לשלם על בדיקה. נשיא המדינה, שראה כיצד טנזניה עומדת ליפול לתהום כלכלי, החליט להילחם בנגיף ויצא בהצהרות כי “התפרצות הקורונה היא שקר אחד גדול” וכי אין מה לפחד ולא צריך לעצור את החיים. בנוסף, קיים הנשיא מסיבת עיתונאים ששודרה ברחבי המדינה, בה הוא סיפר כי מעבדת הבריאות הלאומית בטנזניה העלתה לכאורה תוצאות בדיקות חיוביות שגויות. הנשיא סיפר שהוא הגיש למכון דגימות אותן “לקח” מפפאיה, ציפור ועז. כל זאת על מנת “לבדוק את דיוק המעבדה”. המעבדה לכאורה אבחנה דגימות אלו כחיוביות לנגיף, ועל כן קרא הנשיא “הקורונה היא שקר של בעלי אינטרסים”.

תיירות או נמות

בתחילת שנת 2020 נראה היה כי ענף התיירות של אפריקה, וטנזניה בפרט, עומד בפני שנה רווחית ומלאה. אך לדבר כזה אף אחד בטנזניה לא ציפה. ב-12 לאפריל כל הטיסות הבינלאומיות היוצאות ונכנסות לטנזניה בוטלו. ובין לילה נסגרו מלונות, אתרים, ועל הפארקים הלאומיים הוטלו הגבלות רבות וחלקן אף נסגרו. בעקבות ביטול הטיסות וחובת הבידוד לנכנסים, הפסיקו התיירים להגיע ואלפי הזמנות בוטלו. מאז ומתמיד כלכלת טנזניה נשענה ברובה על תיירות וכ-17% מסך הכלכלה במדינה מבוססת על ענף זה. בשנה שעברה (2019), ביקרו במדינה 1.9 מיליון תיירים שהכניסו כ2.5 ביליון דולר. משמעות הדבר הייתה כי התיירות בטנזניה, וכלכלת המדינה בהתאם, עומדות לקרוס. אלפי תושבים שעבדו בענף נשארו ללא עבודה, והעתיד היה נראה שחור מתמיד. בשמורת הסרנגטי עמדה שורה דוממת של רכבי ספארי, שעד לפני המגיפה היו חורשים את הפארק בחיפוש אחר חיות הבר, ומחנות היוקרה של נגורונגורו עמדו ריקים וצברו אבק. אך הפגיעה הייתה רבה יותר משחשבה ממשלת טנזניה, עיירות וכפרים רבים שכמעט 100% מהכנסתם הייתה מתיירות, הפכו למוכות עוני ורעב. במהרה, הבין נשיא המדינה כי עליו לפעול. החל מסוף מאי החלה הממשלה להסיר הגבלות רבות הקשורות לענף התיירות בהבנה שללא התיירות – נמות. הטיסות הבינלאומיות החלו לאט לאט לחזור, הפארקים והמלונות נפתחו שוב בהדרגה, וחובת הבידוד של הנכנסים למדינה נאכפה רק לתיירים המראים תסמיני קורונה (ללא בדיקות קורונה). עד סוף מאי הנשיא הורה במהרה לפתוח מלונות עסקים ובתי ספר, על מנת להניע את כלכלת המדינה. מאז, החלו לחזור למדינה תיירים ראשונים בעיקר מהודו, אירופה, אך גם בודדים מישראל, הנהנים מחופשת ספארי ייחודית ללא המוני התיירים הפוקדים את טנזניה בתקופות רגילות.

“הקורונה בטנזניה נגמרה רשמית” – האמנם?

בתחילת חודש יוני, יצא הנשיא מגופולי בחגיגות לרחובות העיר טנזניה והכריז בשמחה “טנזניה נקייה מקורונה” לדבריו, הדבר נובע בזכות התפילות אותם ביקש מהאזרחים לשאת. טענה זו הינה דרמטית ומשמחת מאוד, אך יש לקחת אותה בערבון מוגבל. מאז סוף אפריל, אז עמדו מספר מקרי ההדבקות במדינה על מעל ל- 500 ,לא שחררה ממשלת טנזניה אף נתון או אף מידע לגביי מספר הנדבקים במדינה או לגביי התפתחות הנגיף במדינה. הנשיא טען כי “ההחלטה ללכת עם האל הוכיחה את עצמה, האל ענה לתפילתנו ומספר ההידבקויות במדינה צנח”. אך רופאים רבים במדינה, שיודעים את האמת, מפחדים לדבר, שמא יאבדו את מקום עבודתם, או גרוע מכך. הרופאים טענו כי כשהגיעה המגיפה לטנזניה, בית החולים קרס, אף על פי שהצוות הרפואי הכין עצמו והתכונן לבואו של הנגיף. אך ככל שעבר הזמן והצוות למד להכיר את המגיפה ואת דרכי הטיפול היעילים ביותר נגדה, ההתמודדות הפכה לקלה ויעילה יותר. ועדיין  – להגיד כי הקורונה בטנזניה נגמרה רשמית היא אמירה פזיזה ומסוכנת. גם שגריר ארה”ב בטנזניה הזהיר על תחלואה גבוהה בעיר דאר א-סלאם, וטען כי הנתונים אינם משקפים את המציאות. סוכני נסיעות רבים, מדריכי טיולים בטנזניה ובעולם כולו הבינו את הפוטנציאל שבפתיחת השמיים, ואת האחריות על חיי המטיילים מצד שני, ועל כן רובם עדיין נוקטים באמצעי בטיחות סופר מחמירים, הרבה יותר מזו של ממשלת טנזניה. כשטסים לטיולי ספארי בטנזניה, כמעט ואין התקהלות או מפגשים עם אנשים אחרים, ורוב הטיול מתבצע בג’יפ, עם מדריך נהג (שלעיתים אף נכנס לבידוד טרם הגעת התיירים רק ליתר ביטחון), ועם שאר בני המשפחה. על כן גם כשנתחיל לטייל במדינה קסומה זו, תמיד נצטרך לשים לב לאמצעי בטיחות בסיסיים, ולשמור על עצמנו, כדי שנוכל ליהנות מהמדינה האהובה והיפה – טנזניה.

לשאלות צרו עימנו קשר

.

ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות
הי הדר חזרנו כולנו עיפים אך מרוצים. במילה אחת ששווה אלף מילים מושלם! הטיול היה מתוכנן בצורה מושלמת כל פרט ופרט. המדריך עודד היה מליון מיצא את כל מה שרק אפשר היה. במסירות, במדויק המון ידע, נעים הליכות השקיע את נשמתו וירד עד הפרטים הקטנים. הר אותיו בערב היו מאלפטת וזה לאחר יום של 12 שעות!! מושלם. הנהגים מעולים ומיומנים אדיבים ודאגו לכולם. כל הכבוד לחברת My Trip שהשקיעה כל כך הרבה ודאגה לנו ולסיום צ'יפרה אותנו בטיול בזנזיבר. תודה לכל העוסקים במלאכה. כל הקבוצה נתנה פה אחד ציון 10. ולך אני מודה במיוחד שבזכותך יצאנו למסע הגדול שלנו. תמיכתך והשרות שלך ראויים לשבח. זו פעם רביעית שאני באפריקה שלישית בטנזניה אבל הטיול הזה היה מעולה והאחרים התגמדו. תודה עטי אילן יהלי וליאו שפיגל.
משפחת שפיגל

Rate this post