03-9799923
אמון הציבור
info@tanzania-trip.co.il | 03-9799923 טנזניה טריפ - המומחים לטיולים בטנזניה
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

מתכננים טיול בטנזניה? מדריך למטייל חלק א’

חיות בר וטבע מדהים, אנשים ידידותיים ותרבויות מרתקות, חופים לבנים, זריחות ושקיעות. בטנזניה יש את כל אלה ועוד, ואין ספק שההחלטה לצאת לטיול בטנזניה היא החלטה נכונה. אבל מסע בטנזניה הוא מסע בעולם מיוחד ושונה מעולמנו שלנו, ולכן, חשוב לדעת לפני המסע מה לארוז, ולקראת מה להתכונן. לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני טיסה לטנזניה.

 

מתכננים
טיול טוב ומוצלח תמיד יתבסס על תכנון מקדים מעמיק, בעיקר אם מדובר על יעדים מחוץ לאירופה המוכרת לכולם. מדינה גדולה ומגוונת כמו טנזניה דורשת תכנון מקיף ומיטבי, על מנת למצות נכון את כל החוויות והמראות שיש למדינה זו להציע, בכל זאת, לא כל יום זוכים לבקר במקום מדהים כמו זה.
חשוב לוודא לפני שנוסעים, שכל המסלול בנוי בצורה נכונה ועם סדר הגיוני מבחינת זמני נסיעה ומשך הטיול שהקצבתם, שהעונה למסע תהיה העונה הטובה ביותר, שכל הביקורים והכניסות לשמורות מתואמים עם הגורמים הרלוונטיים, ושמקומות הלינה אכן יהיו ברמה המתאימה לכם. אומנם כיום אפשר לתכנן לבד טיול לטנזניה, אך לרוב אין תחליף למסלול טיול שתוכנן על-ידי מומחה ליעד, שמכיר אותו לאורכו ולרוחבו, ויודע לשלב את הרכב המשתתפים, הרצונות, הצרכים והתקציב שלכם במסלול טיול אחד מושלם.

טנזניה טריפ - טיולי ספארי אמיתיים

מתי נוסעים?
טנזניה, השוכנת בסמוך לקו המשווה, מתאפיינת באקלים מאוזן יחסית המאופיין בטמפרטורות נעימות לאורך השנה כולה. העונות בטנזניה מחולקות לעונה רטובה ועונה יבשה, כאשר ישנן שתי עונות רטובות (בין אמצע מרץ ליוני, ובין אמצע אוקטובר לנובמבר), ושתי עונות יבשות (בין ינואר לפברואר, והין סוף יוני לאמצע אוקטובר). אלו מכם המעוניינים לטייל בסוואנות ובאזורים המישוריים יוכלו לעשות זאת במהלך כל השנה, אך אם חשקה נפשכם בטרק לקילימנג’רו למשל, מומלץ לעשות זאת בעונות היבשות.

אומנם תמיד יש מה לראות, אך ישנן שתי עונות מיוחדות לטיול ספארי בטנזניה שלא כדאי להחמיץ:
1. עונת ההמלטות, המתרחשת מדי שנה במהלך חודשים ינואר-מרץ, בעיקר בשמורת הסרנגטי, שם תוכלו לראות מקרוב את המחזה הנפלא של אלפי המלטות מדי יום, ברובן של גנו. בסך הכל במהלך חודשים אלו מגיחים לעולם כ-200 אלף פרטים חדשים. תקופה זו מאפשרת למטייל לצפות בגור הגנו המפלס את דרכו החוצה, ומתחיל בניסיונות ראשונים לעמוד על רגליו. חוקי הטבע הנוקשים מאלצים את הגנו הצעיר להתחיל לנוע כבר בשעה הראשונה לחייו, כאשר מי שלא עומד בדרישה, נשאר מאחור לחסדיהם של הטורפים הרעבים.

2. עונת הנדידה הגדולה (יולי-ספטמבר) במהלכה מיליוני בעלי חיים המקובצים בעדרים, בעיקר גנו, זברות ואנטילופות, עושות את מסען השנתי בחיפוש אחר מזון ושטחי מרעה, מאזור הסרנגטי בטנזניה ועד אזורי העשב הירוק בשמורת מסאי מארה שבקניה. ההתרחשות מגיעה לשיאה בחודשי הקיץ, אז העדרים העצומים מגיעים אל נהר מסאי מארה, בתקווה לחצותו בשלום אל עבר הצד הקנייתי, כאשר במי הנהר מחכות להקות של תנינים, ממתינות לרגע בו יזכו לארוחה דשנה המורכבת מאלו שלא יצליחו לחצות את הנהר.

איך מגיעים?
לטנזניה ניתן להגיע בטיסה ישירה שאורכת כ-6 שעות אשר לרוב נמכרת כטיסה הלוך-חזור במועדים קבועים של בין 8 ל-10 ימים, או בטיסה דרך יעד ביניים (לרוב אתיופיה), הכוללת המתנה של בערך 4 שעות ביעד הביניים.

לאורך כל השנה יוצאות טיסות לטנזניה ובחזרה ממנה ברמה כמעט יום-יומית, הכוללות עצירות ביניים במדינות שונות בהתאם לחברת התעופה איתה בחרתם לטוס. מגוון חברות התעופה המטיסות לטנזניה ומבחר הטיסות הלא ישירות לטנזניה הוא גדול, ולרוב זוהי גם האלטרנטיבה היחידה הקיימת בכדי לטוס לטנזניה. יחד עם זאת, במועדים מעטים, בעיקר בחגים ובחופשות מתקיימות טיסות ישירות לטנזניה וזנזיבר. טיסות אלו מובנות וקבועות מראש. חלקן כולל חזרה משולבת מזנזיבר וחלקם לא.

מתחסנים
לפני הנסיעה לטנזניה מומלץ (ואף נדרש) לגשת לאחת ממרפאות המטיילים לקבלת ייעוץ רפואי בנוגע לחיסונים הנדרשים ביעד. רופאי המטיילים כבר יעדכנו אתכם בדיוק אילו חיסונים עליכם לעשות, וככל הנראה גם ימליצו לכם על כדורי מלרון למניעת מלריה (תלוי אזור ועונה). חשוב מאוד לבצע את הנחיות הרופאים ולא להסתמך על שום מידע אחר שראיתם באינטרנט או בכל מקום אחר, וכמובן חשוב מאוד להגיע עם פנקס החיסונים הבינלאומי לטנזניה ולהציג את החיסונים הנדרשים, מומלץ אפילו לצלם, לסרוק ולשמור עותק למקרה חירום. אם אתם מגיעים לטנזניה דרך אתיופיה, יכולים לבקש מכם להציג את הפנקס המראה שאתם מחוסנים לקדחת צהובה.

טנזניה טריפ - טיולים פרטיים

אורזים
במידה וזה הספארי הראשון שלכם, האריזה יכולה להיות מעט מרתיעה. מה צריך להביא? על מה לוותר? חשוב לציין כי במהלך הספארי עצמו אומנם אין קוד לבוש ספציפי, אבל מומלץ לארוז בגדים בצבעוניות טבעית (חום/ירוק/חאקי) כדי לא לבלוט בשטח יותר מדי והכי חשוב הוא שתגיעו עם בגדים שיהיו לכם נוחים (אחרי הכל לא תרצי לבלות חצי יום באמצע הסוואנה ברכב שטח עם שמלה ועקבים).

נקודה נוספת שחשוב לציין – בניגוד לדעה הרווחת, גם באפריקה יכול להיות קר לפעמים! לכן חשוב מאוד להגיע עם עליונית או בגדים מחממים ללילה (כמובן תלוי עונה ואזור אם תצטרכו כאלה גם ליום). מומלץ מאוד להצטייד גם במשקפת איכותית לצפייה קרובה בנמר הסועד על ענף של עץ, במדריכים ומפות שיעזרו לכם להכיר טוב יותר את השטח ואת בעלי החיים שבו. כמובן לא לשכוח לארוז את המצלמות וכל הציוד הנלווה להן, (ובמקביל לנסות להיות יעילים ולא להגיע עם ציוד כבד ומסורבל מידי). לצלמי הרחפן שבינינו – שימו לב שברוב המקומות אין אישור להטיס רחפן ויש לוודא לפני הטיסה כי האזור מיועד לכך או שיש לכם את האישורים המתאימים להטסה ולנשיאת רחפן בטיסות.

לאלו מכם הממשיכים לחופשה טרופית בזנזיבר או באחד האיים הקסומים, לא לשכוח לארוז בגדי ים, משקפי שמש, קרם הגנה וכל ציוד החוף הדרוש. המלצה אחרונה לפני שאורזים מזוודה היא כמובן לארוז חומר דוחה יתושים – תודו לנו אחר כך.

 

ציוד מומלץ לטיול לטנזניה:

  • טלפון + מטען
  • כרטיסי טיסה
  • דרכון + צילום דרכון
  • מצלמה + מטען
  • כובע + משקפי שמש
  • סוללה ניידת
  • פנס כיס
  • תיק גב קטן
  • מגבונים לחים, ג’ל לחיטוי ידיים
  • מברשת ומשחת שיניים
  • עזרה ראשונה (תרופות, כדורים לכאב ראש וכו’, פלסטרים, יוד, קרם הגנה, חומר נגד יתושים)
  • משקפי שמש
  • ארנק עם כסף מטבע זר + חגורת כסף
  • פרטי הביטוח + פנקס חיסונים בינלאומי
  • בגד ים (ייתכן שתתאפשר רחצה בלודג’ים/בתי מלון מסוימים)
  • פנס + סוללות
  • נעלי הליכה נוחות
  • סנדלים/כפכפים לשעות הנסיעה ברכב
  • מעיל קל נגד גשם

טיולים מאורגנים לטנזניה

מזומנים
המטבע בטנזניה הוא השילינג הטנזני, המסומן בקוד TZS. ערכו נמוך – 2308.95 שילינג טנזני לכל דולר אמריקאי (נכון למאי 2020). במדינה לא ניתן להתנהל עם המחאות נוסעים ובחלק מאתרי התיירות התשלום במטבע המקומי עלול להיות יקר יותר, על כן מומלץ להגיע עם דולרים במזומן (האהובים על המקומיים בכל מקום במדינה). בדומה למדינות אחרות באפריקה, על השטרות להיות משנת 2006 לפחות, אחרת לא יתקבלו.

טיולי ספארי בטנזניה

מוודאים
חשוב מאוד לוודא לפני היציאה שהדרכון של כל הנוסעים בתוקף של לפחות חצי שנה מיום החזרה לארץ. שימו לב כי הנוסעים לטנזניה נדרשים בהוצאת ויזה, את הוויזה ניתן לקבל בעת ההגעה לטנזניה, אבל גם ניתן להגיש בקשת ויזה אונליין (מה שמומלץ יותר), לצורך הגשת הוויזה עליכם להצטייד בצילום של הדף הראשון בדרכון, טופס הצהרה שנמצא באתר, ומומלץ לצלם גם את כרטיס החזרה לארץ. עלות הוויזה היא – 50$ (נכון לינואר 2020) ולא ניתן לשלם במטבע אחר מלבד דולר אמריקאי. אם יש לכם שאלות נוספות בנושא הוויזה, אנא אל תהססו לפנות אלינו. בשביל זה אנחנו כאן.

ועכשיו כשאתם יודעים איך לתכנן את הטיול לטנזניה ומה לארוז, עברו למדריך למטייל בטנזניה חלק ב’ כדי לגלות מה מצפה לכם אחרי הנחיתה בטנזניה.

לשאלות צרו עימנו קשר

.

ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות
הי הדר חזרנו כולנו עיפים אך מרוצים. במילה אחת ששווה אלף מילים מושלם! הטיול היה מתוכנן בצורה מושלמת כל פרט ופרט. המדריך עודד היה מליון מיצא את כל מה שרק אפשר היה. במסירות, במדויק המון ידע, נעים הליכות השקיע את נשמתו וירד עד הפרטים הקטנים. הר אותיו בערב היו מאלפטת וזה לאחר יום של 12 שעות!! מושלם. הנהגים מעולים ומיומנים אדיבים ודאגו לכולם. כל הכבוד לחברת My Trip שהשקיעה כל כך הרבה ודאגה לנו ולסיום צ'יפרה אותנו בטיול בזנזיבר. תודה לכל העוסקים במלאכה. כל הקבוצה נתנה פה אחד ציון 10. ולך אני מודה במיוחד שבזכותך יצאנו למסע הגדול שלנו. תמיכתך והשרות שלך ראויים לשבח. זו פעם רביעית שאני באפריקה שלישית בטנזניה אבל הטיול הזה היה מעולה והאחרים התגמדו. תודה עטי אילן יהלי וליאו שפיגל.
משפחת שפיגל

Rate this post