03-9799923
אמון הציבור
info@tanzania-trip.co.il | 03-9799923 טנזניה טריפ - המומחים לטיולים בטנזניה
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

חיות בספארי – טורפים

גולת הכותרת בטיול ספארי היא ללא ספק המפגש עם החיות הרבות השוכנות בשמורות ובאתרי השימור הרבים. כדי שתדעו על מה אתם מסתכלים, הכנו עבורכם סקירה קצרה על בעלי החיים הפראיים שקוראים לטנזניה “בית” – הכירו את הטורפים.

 

אריה (סימבה, Lion)
האריה, הידוע גם בכינוי המרשים “מלך החיות”, הוא אחד מבעלי החיים המזוהים ביותר עם יבשת אפריקה והינו טורף ממשפחת החתוליים. המבנה הפיזי המרשים של האריה מותאם בצורה מושלמת לצייד. קרסוליו החזקים וטפריו החדים מאפשרים לו להשיג ולהחזיק בטרפו בעוד שנשיכותיו העמוקות והחזקות יכולות להרוג את טרפו באופן כמעט מיידי. גופו של האריה מותאם לציד, והוא אכן משתתף בציד, אבל אך ורק בשעות הלילה וכצייד משנה ללביאות, אשר זהו תפקידן העיקרי, מלבד הרחבת המשפחה. האריה הוא מהיצורים החברתיים ביותר בקרב  משפחת החתולים, והוא חי בקבוצות הנקראות “להקות”. להקות אלו מאפשרים לאריות לצוד ביעילות רבה יותר ולהגן על הטריטוריה שלהם מפני טורפים אחרים. החיים החברתיים העשירים של האריות מתבטאים גם בתקשורת ובשאגות השונות שהאריה מפיק – מה שמשקף את הדינמיקה הסוציאלית והרגשית העמוקה בין חברי הקבוצה.

 

ברדלס (דומה, Cheeta)
גם הצ’יטה (או ברדלס בעברית) היפיפה הוא טורף ממשפחת החתוליים, המתפאר בתואר היונק היבשתי המהיר ביותר בעולם הטבע, עם יכולת להגיע למהירות מדהימה של 120 קמ”ש. גופו הארוך והגמיש, ראשו הקטן והאווירודינמי, וכפותיו הגדולות והקשיחות מאפשרות לו לשמור על יציבות וניהול שליטה מושלמת במהלך רדיפות במהירויות גבוהות. את הצ’יטה, בניגוד לרוב חבריו החתוליים, ניתן לראות פעיל בעיקר בשעות היום. הצ’יטה נוהג לאתר את טרפו מהמקום הגבוה ביותר אותו הוא ימצא בסוואנה, מקום זה יכול להיות לעיתים קן טרמיטים, ולעיתים אפילו גג של ג’יפ ספארי. 

נמר (צ’ואי, Leopard)
הנמר, השייך גם הוא למשפחת החתוליים הטורפים, הוא הפנתר הקטן מסוגו והוא ניזון בעיקר מעופות, יונקים בינוניים וזוחלים. הנמר הוא מהמרשימים שבחתולים כאשר הוא בעל פרווה מנוקדת וססגונית. בעת הצורך, הנמר מסוגל להגיע למהירות של כ-60 קמ”ש. בין שלל תכונותיו הפיזיות, הנמר מצטיין בטיפוס על עצים, ולרוב אף מעלה לשם את טרפו. מלבד כישורי הטיפוס המדהימים שלו, הנמר מצטיין גם ביכולתו להסתתר ולהתקרב לטרפו בשקט ובחשאיות, בזכות פרוותו המנוקדת המאפשרת לו להתמזג עם הסביבה. הנמרים הם מאסטרים של ההסוואה, כשהם משתמשים בנוכחותם השקטה והבלתי מורגשת ובגמישותם הפיזית, כשהם מתחבאים בצמחייה או בסלעים לפני שהם מפתיעים את טרפם.

 

צבוע נקוד (פיסי, Spotted Hyena)
צבוע נקוד, הנחשב לגדול ביותר במשפחת הצבועים, הוא מין יחיד מסוגו. הצבוע הנקוד נחשב לבעל הלסתות העוצמתיות ביותר וכוח הנשיכה החזק ביותר, שני רק להיפופוטם, ואולי בשל כך הוא מסוגל להבריח אפילו את האריות הכי גאים מטרפם. בניגוד לדימוי הנפוץ של הצבועים כאוכלי נבלות בלבד, הצבוע נקוד הוא צייד מיומן וחברתי, המתארגן בקבוצות גדולות כדי לבצע ציד משותף. מעבר לכוחו הפיזי וליכולות הציד שלו, הצבוע הנקוד ידוע גם בשל תקשורתו המורכבת והקולות הייחודיים שהוא משמיע, הכוללים צחקוקים, צרחות וקולות אחרים המשמשים לתקשורת בין חברי הקבוצה. המבנה החברתי המתקדם של קבוצות הצבועים מאפשר להם לתפקד כיחידה אחת בעת ציד, חלוקת הטרף והגנה על טריטוריה.

 

 

תן שחור גב (בווהא, Blacked-backed Jackal)
תן שחור-גב הוא טורף המשתייך למשפחת הכלביים ונפוץ בעיקר ביבשת אפריקה. משקלו נע בין 7-13.5 ק”ג ואורכו נע בין 45-90 סנטימטרים. מראהו מתאפיין בפנים מחודדות, אוזניים זקופות, זנב עבה ופרווה בגוונים שונים, הנעים בין שחור בוהק בגבו (ומכאן שמו), לבן-כסוף באזור בית החזה וגווני חום-אדמדם ביתר גופו. התן ניזון בעיקר מנבלות ומבנה התא המשפחתי שלו מונוגמי – זכר, נקבה וצאצאים.

נמייה (קיצ’צ’ה, Mongoose)
הנמייה הינה יונק טורף המשתייך למשפחת הנמייתיים, וניתן לראותה בעיקר באסיה, אפריקה ודרום אירופה. המבנה הפיזי של הנמייה מאורך וגלילי, ראשה מחודד ורגליה קצרות יחסית. הנמייה מתפארת בחושים מפותחים, בעיקר חוש השמיעה והריח. הנמייה ניזונה משלל בעלי חיים קטנים, ביניהם זוחלים, עופות, דגים ואף יונקים, כמו גם פירות וירקות.

רוצים לראות את הטורפים של טנזניה מקרוב? לחצו כאן לטיול פרטי בטנזניה | טיול מאורגן בטנזניה

לשאלות צרו עימנו קשר

.

ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות
הי הדר חזרנו כולנו עיפים אך מרוצים. במילה אחת ששווה אלף מילים מושלם! הטיול היה מתוכנן בצורה מושלמת כל פרט ופרט. המדריך עודד היה מליון מיצא את כל מה שרק אפשר היה. במסירות, במדויק המון ידע, נעים הליכות השקיע את נשמתו וירד עד הפרטים הקטנים. הר אותיו בערב היו מאלפטת וזה לאחר יום של 12 שעות!! מושלם. הנהגים מעולים ומיומנים אדיבים ודאגו לכולם. כל הכבוד לחברת My Trip שהשקיעה כל כך הרבה ודאגה לנו ולסיום צ'יפרה אותנו בטיול בזנזיבר. תודה לכל העוסקים במלאכה. כל הקבוצה נתנה פה אחד ציון 10. ולך אני מודה במיוחד שבזכותך יצאנו למסע הגדול שלנו. תמיכתך והשרות שלך ראויים לשבח. זו פעם רביעית שאני באפריקה שלישית בטנזניה אבל הטיול הזה היה מעולה והאחרים התגמדו. תודה עטי אילן יהלי וליאו שפיגל.
משפחת שפיגל

4.5/5 - (52 votes)