03-9799923
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

חיות בספארי – פרסתנים

גולת הכותרת בטיול ספארי היא ללא ספק המפגש עם החיות הרבות השוכנות בשמורות ובאתרי השימור הרבים. כדי שתדעו על מה אתם מסתכלים, הכנו עבורכם סקירה קצרה על בעלי החיים הפראיים שקוראים לטנזניה “בית” – הכירו את הפרסתנים.

גנו (ניומבו, Wildbeest/Ganu)
גנו, אשר קיבל את שמו בזכות הקולות אותם הוא מפיק ונשמעים כמילה “גנו”, הוא אחד מבעלי החיים הנפוצים ביותר באפריקה, ותוחלת חייו היא למעלה מ-20 שנים. מזונםהעיקרי של הגנו הוא העשב, אשר בעקבותיו הם יוצאים פעמיים בשנה למסע אשר קיבל את הכינוי “הנדידה הגדולה בעולם”, במהלכו למעלה ממיליון פרטים נודדים בין אזור השימור נגורונגורו ושמורת הסרנגטי שבטנזניה לשמורת מסאי מארה שבקניה.

זברה (פונדה מיליה, Zebra)
נפוצה בעיקר בסוואנות של אפריקה, שם היא רועה בעדרים בני עשרות פרטים הנשלטים לרוב על-ידי זכר דומיננטי. אם תשימו לב טוב-טוב תוכלו להבחין כי אין זברה אחת דומה לשנייה, והפספוס המיוחד הוא מעין טביעת אצבע שאף עוזרת לסייח הזברה לזהות את אימו בקלות בין שלל הזברות.

אימפלה (סוואיה פאלה, Impala)
אימפלה היא אנטילופה אפריקאית המאופיינת בצבעי חום-אדמדם ברוב חלקי גופה, כאשר קו שחור משורטט על גבה התחתון ובחלק האחורי של הירכיים, ואזור העיניים, האוזניים, הלחיים והבטן בצבע לבן. הזכרים מתפארים בקרניים ארוכות המגיעות לעיתים לאורך של 90 סנטימטרים.

אנטילופת סבך (Cameroon Bushbuck)
אנטילופת הסבך משתייכת לתת משפחת הצבאיים, מרביתם קטנים יחסית לקרובי משפחתם והם חיים בקבוצות קטנות או כיחידיים באזורים ההרריים, היערות הטרופיים והסוואנות הנרחבות באפריקה. אנטילופת הסבך מתהדרת בפרווה חומה, כאשר נקודות ופסים לבנים מעטרים אותה. ניתן לצפות בבעל חיים זה בכל שעות היממה, חוץ מאשר באזורים המיושבים יותר, שם האנטילופה הזו פעילה רק בשעות הלילה.

דיק-דיק (Dik-Dik)
אנטילופה קטנה במיוחד היא זו בעלת השם החמוד דיק-דיק, אשר בבגרותה מגיעה לגובה הנע בין 30-40 סנטימטרים בלבד, אורך הנע בין 50-70 סנטימטרים ומשקל זעום הנע בין 3-5 קילוגרמים. הזכרים מתהדרים בקרניים קטנות והם מעט גדולים יותר מהנקבות. אם לפתע תשמעו את הדיק-דיק מפיק צליל שריקה, דעו כי כנראה משהו הבהיל את החיה הקטנה.

בובאל קוקה (Coke’s Hartebeest)
בובאל קוקה היא אנטילופה המשתייכת לאחד מששת תת המינים של הבובאל האיילי ממשפחת הפריים. הבובאל קוקה מזכירה במראה קצת את הגנו וניתן למצוא אותה במישורי העשב והאזורים המיוערים בטנזניה ובקניה, לרוב בעדרים גדולים המונים בין 20-300 פרטים. ניתן לזהות את הבובאל קוקה לפי פניהם המאורכות, קרניים גדולות המתעקלות בצורות שונות – צורת סוגריים, צורת U וצורת ירח, והגב הנטוי כלפי מטה.

קודו בכיר (טנדלה מקובווה, Greater Kudu)
הקודו הבכיר נחשב לאחד האנטילופות הגדולות ביותר שקיימות. הקודו הבכיר הוא אחד משני זנים העונים לשם קודו, כאשר השני הוא הקודו הזוטר. גופו של הקודו צר ורגליו ארוכות, צבע פרוותם נע בין חום אפרפר לחום אדמדם ומעוטר לרוחבו ב-4 עד 12 פסים לבנים, לזכרים יש זקנקן וקרניים מרשימות המתפתלות כלפי מעלה. ניתן לצפות בקודו במזרח ודרום יבשת אפריקה.

ראם (צ’ורואה, Oryx)
הראם הוא אנטילופה גדולה המשתייך לתת משפחת הראמים, ומינים שונים שלו ניתן לראות באפריקה ובחצי האי ערב (ואפילו בישראל). לראם ולעם היהודי קשר מיוחד, שכן הוא מצוין בתנ”ך כ-8 פעמים ואף משמש כסמלו של שבט אפרים. משקלו של הראם נע בין 70-300 קילוגרמים, הוא חי בעדרים גדולים המונים מאות פרטים ומתפארים ביכולת לשרוד תקופות ארוכות ללא מים.

טופי (Topi)
טופי הוא אנטילופה גדולה המשתייכת לתת משפחת הבובאלים, ומזכירה במראה את הבובאל קוקה, קרוב משפחתה. את הטופי ניתן למצוא בעדרים גדולים בסוואנות הנרחבות של מזרח אפריקה, והוא נחשב לאחת האנטילופות המהירות ביותר ביבשת, עם יכולת לרוץ במהירות של עד 80 קמ”ש, דבר לא פשוט לאנטילופה הגדולה, אשר משקלה נע בין 70-160 קילוגרמים.

קאנה מצויה (פופו, Eland)
הקאנה המצויה, המכונה גם אילנד, הוא האנטילופה השנייה בגודלה בעולם – משקלו של זכר בוגר יכול להגיע עד לכדי 800 קילוגרמים. האילנד, המשתייך לתת משפחת הפריים, חי בעדרים המונים כ-400 פרטים, ניזון מעשב ומעלים, ומתקשר עם חבריו בשעת סכנה באמצעות נביחות ותנועות. לנקבת האילנד חלב עשיר, לכן במקומות רבים תוכלו למצוא את החיה הענקית בגרסה המבוייתת שלה.

קובוס המים (קורו, Waterbuck)
קובוס המים, הידוע גם בשמו הלועזי וואטרבאק, הוא אנטילופה השוכנת לרוב בקרבת מקורות מים כגון ביצות ונהרות, שם קובוס המים נוהג להסתתר בשעות מצוקה. הזכרים מתהדרים בקרניים ארוכות המעוטרות טבעות, הנקבות קטנות יותר בגודלן וללא קרניים. צפייה במלחמות הזכרים בעונת הרבייה עת הם תוקפים עם קרניהם היא חוויה מסעירה.

צבי ג’ירפי (סוואלה טיגה, Gernuk)
הצבי הג’ירפי, הידוע גם כגרנוק – בעל צוואר ג’ירפי בסומלית, משתייך לתת משפחת הצבאיים ונחשב ליחיד במינו – הוא מתהדר בצוואר ארוך במיוחד, והוא גם האנטילופה היחידה הניזונה מצמרות עצים וראשי השיחים, בניגוד לחבריה הצבאים והאנטילופות האחרות, אשר ניזונים אך ורק מהעשב המצוי על הקרקע. לצבי הג’ירפי ראש קטן, עיניים ואוזניים גדולות. הזכרים מתהדרים בקרניים באורך הנע בין 25-44 סנטימטרים וצוואר שרירי, רגליים דקות וזנב קצר.

צבי תומסון (סוואלה טומי, Thomson’s Gazelle)
אחד המינים המוכרים ביותר בתת משפחת הצבאיים והנפוץ ביותר במזרח אפריקה. תוכלו לזהותו לפי הפסים השחורים המעטרים את צדי גופו, בטנו ואחוריו הלבנים, וצבעו החום בגבו וצווארו. האיום התמידי על צבי התומסון הוא מהצ’יטה, שכן רק היא יכולה לנסות ולהתחרות במהירותו, הנעה בין 70-90 קמ”ש.

צבי גראנט (סוואלה גרנטי, Grant’s Gazelle)
אנטילופת-צבי המשתייך לצבאי דקי הצוואר. מראהו החיצוני מתאפיין בגודל בינוני, קרניים מרשימות באורך הנע בין 45-81 סנטימטרים, פרווה בגווני חום-כתמתם עם בטן ואחוריים לבנים וזנב המעוטר בצבע שחור בסופו. תוכלו לראותו בעיקר במישורי עשב פתוחים, כך הוא יכול לזהות מרחוק כשסכנה מתקרבת, בעיקר בדמותם של הצ’יטה והזאב הטלוא, טורפיו העיקריים.

רוצים לראות את הפרסתנים בלייב ומקרוב? לחצו כאן לטיול פרטי בטנזניה | טיול מאורגן בטנזניה

לשאלות צרו עימנו קשר

.

היי דורון, חזרנו היום מטיול של פעם בחיים, הבניית טיול שלך היתה ככ מוצלחת, מאוזנת, אין מילים להודות על טיול מושלם שעשית לנו. המדריך בטנזניה, אדסון, אישיות אמיתית, 5 ימים של חוויה בלתי נשכחת, המלון בזנזיבר חלום אמיתי, בריאן מקסים, היה מאה מתוך מאה, אין מילים, תודה ענקית על הכל ורד וגליה🙏🙏🙏
תודה על טיול של פעם בחיים!
ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות

4.7/5 - (51 votes)