03-9799923
call us now

טיולים פרטיים לטנזניה וזנזיבר

טיול שיגשים את החלומות הכי פרועים שלכם.
לזוגות | משפחות | וקבוצות

טיולים לטנזניה בטיסות ישירות

טיולים לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות במגוון תאריכים

טיולים מאורגנים לטנזניה וזנזיבר

טיולי הספארי הטובים ביותר בעולם!
הדרכה בעברית | פנסיון מלא | לודג'ים מפנקים

מתכננים טיול בטנזניה? מדריך למטייל חלק ב’

חיות בר וטבע מדהים, אנשים ידידותיים ותרבויות מרתקות – בטנזניה יש את כל אלה ועוד. אחרי שקראתם את המדריך למטייל בטנזניה חלק א’ ואתם יודעים כבר מה לארוז ולהכין לפני הטיול המיוחל, הגיע הזמן להבין מה יחכה לכם בטנזניה אחרי הנחיתה – מה אוכלים, איפה ישנים ולאן הכי שווה להגיע? הכל כאן במדריך למטייל בטנזניה חלק ב’.

קחו אתכם רק זכרונות, השאירו אחריכם רק טביעות רגליים
טנזניה היא אחת המדינות הציוריות והיפות ביותר בכדור הארץ. המגוון הביולוגי העצום שבה ושפע בעלי החיים מצויים בסכנה מתמדת, ונדרשת תיירות אחראית על מנת שאוצרות טבע אלו יישארו גם לדורות הבאים. בתור מטיילים, אנא השאירו אחריכם מרחב נקי תמיד. אל תזרקו עטיפות ופסולת בשמורות הטבע, ברחובות, ובאף מקום. כבדו את הטבע ואת בעלי החיים, אסור בחוק לקטוף/לאסוף/לקחת מצמחים, מינרלים, בעלי חיים, אלמוגים, ובכללי כל דבר מן הטבע. לעולם אל תקנו (לא רק בעת הביקור במדינה) מוצרים המגיעים מחיות הבר המדהימות, כגון שנהב, עור, ועוד חלקים אחרים, קניית מוצרים אלו מעודדת צייד ופגיעה בבעלי חיים ובטבע הפראי של אפריקה. בעשור האחרון בלבד, כ-20% מהפילים האפריקאים ניצודו כתוצאה מתעשיית הסחר בשנהב.
במסגרת השמירה על הסביבה, החל מיוני 2019 חל איסור על שימוש בשקיות פלסטיק/ניילון חד פעמיות ברחבי המדינה. העובר על החוק צפוי לקנס.
כבדו גם את המקומיים, דברו בצורה נעימה ומכבדת, מלאו אחר הוראות הפקחים ונותני השירותים, במידה ונתקלתם בבן שבט מיוחד, בין אם זה שבט המסאי או כל אדם אחר מטנזניה, אנא בקשו רשות לצלמו, לעולם אל תצלמו אנשים בלי לבקש רשות, חלקם יבקשו מכם כמה שילינג בתמורה – בשבילכם זה כמה אגורות, עבורם זה חיים.

טנזניה טריפ - טיולי ספארי מאורגנים

קונים
המטבע הטנזני הרשמי נקרא “שילינג טנזני” והוא מגיע במטבעות ושטרות מ-100 ועד 10,000. מלבד השילינג, גם הדולר האמריקאי נמצא בשימוש נרחב במדינה, אך יתכן כי הוא לא יתקבל במספר מקומות מצומצם (לרוב לא תהיה בעיה). מה שכן חשוב לציין, הוא שמרבית העסקים שכן מקבלים דולר אמריקאי לא יקבלו אותו במידה והשטר קרוע או ממש מקומט, ולכן יש לשים לב לא לקבל שטרות כאלו מעסקים מקומיים. בנוסף בעבר הייתה בעיית זיוף שטרות בטנזניה, לכן הקפידו לקבל שטרות חדשים משנת 2006 והלאה. המרות לשילינג או לדולר במידה ותצטרכו תוכלו לבצע בבנקים הרשמיים ובמשרדי ההמרות שיש בשפע בערים המרכזיות כדוגמת ארושה, וגם ברוב המלונות, למרות שהאחרונים מציעים את שערי החליפין הפחות טובים. רוב הכספומטים בעיר מקבלים כרטיסי ויזה ומאסטרקארד וברובם מגבלת המשיכה היומית מסתכמת בכ-$300, הקפידו לעדכן את הבנק שלכם שאתם עתידיים לנסוע לאפריקה, וכך החיובים שתבצעו שם לא יראו כחשודים לבנק ולא ייחסמו.

חשוב לדעת כי תשלום טיפים הוא מנהג ידוע בטנזניה והוא חלק גדול מההכנסות של רוב נותני השירותים בענף האירוח והתיירות. ככלל אצבע מומלץ לשלם למדריך ספארי כ-$20 ליום לאדם, וכמובן לטבחים, סבלים, ונותני שירות אחרים בהתאם לרמת השירות.

טנזניה טריפ - טיולים מאורגנים לטנזניה

מדברים
טנזניה מורכבת מכמה שבטים שונים אשר התאחדו למדינה אחת, ובהתאם ישנן כ-26 שפות שונות המדוברות במדינה. עם זאת, קיימות שתי שפות רשמיות בטנזניה האחת היא סווהילית, שפה מזרח אפריקאית עתיקה ומרתקת, המושפעת מערבוב של שפות שונות כגון צרפתית גרמנית איטלקית וערבית (על האקונה מטאטה שמעתם?), השפה הרשמית הנוספת היא- אנגלית, כך שאין מה לדאוג מבעיית תקשורת במדינה. ובכל זאת, לפניכם מדריך סווהילית-עברית קצר שיעזור לכם לתקשר עם המדריכים והמקומיים:

ג’אמבו (Jambo)  – שלום
האברי גאני? (Habari Gani? ) – מה שלומך?
נזורי (Nzuri) – טוב / נחמד
אסנטה (Asante) – תודה
אסנטה סאנה! (Asante sana)- תודה רבה
פולה (Pole) – סליחה/ לאט לאט / חריף / ועוד מילים נוספות (אחת המילים השימושיות בטנזניה!)
ראפיקי (Rafiki) – חבר
קאריבו (karibu) – ברוך הבא

Ngorongoro Sopa Lodge

אוכלים
אוכל טנזני מסורתי כולל הרבה בשר, בעיקר בשר בקר, עוף ודגים, והרבה אורז וירקות. המטבח הטנזני כולל אוכל חם ומנחם המלווה לעיתים רבות באוגלי – בצק על בסיס קמח ומים בעצם סוג של מאפה, אשר אוכלים ביד.
זנזיבר הוא גן עדן לאוהבי דגים ופירות ים, מטבחי המסעדות באי מלאים בדגים טריים שנתפסו בחכה דקות לפני שהוגשו לכם בצלחת.
ניתן לשים לב גם להשפעות הבריטיות וההודיות על המטבח הטנזני, החל מקארי חריף ועד פיש אנד צ’יפס שהוא מאכל פופולרי בקרב המקומיים והמבקרים כאחד.

גם הצמחוניים ימצאו גן עדן קולינרי בטנזניה –  עם שפע פירות טרופיים טריים כמו מנגו מתוק, קוקוסים ואננסים, ומאכלים נוספים, ניתן למצוא ארוחה צמחונית ללא טרחה. לרוב האוכל בטנזניה הוא ראוי ובטוח לאכילה, אך מומלץ להימנע כמובן מאוכל לא מבושל כראוי, אוכל קר, או אוכל מוכן מראש. בכל ארוחה הפעילו שיקול דעת. המים לעומת זאת, אינם ראויים לשתייה בטנזניה, ומשמשים למקלחת ושטיפת ידיים בלבד. אל תשמשו במים לשתייה, עבור שתייה קנו בקבוקי מים מינרלים.

Ngorongoro Sopa Lodge - טנזניה

ישנים
בטנזניה, סגנון הלינה הוא חלק משמעותי מחוויית הטיול וברחבי המדינה תמצאו סגנונות לינה שונים ומיוחדים. בטנזניה תוכלו לבחור מבין מגוון אפשרויות לינה שונות, החל מהוסטלים פשוטים לתרמילאים, מתחמי קמפינג, לודג’ים ומלונות יוקרה בלב הסוואנה.
נהוג לחלק את מקומות הלינה לשלוש קטגוריות:

לודג’ים – בקתות ומלונות הבנויים משילוב חומרים טבעיים ומודרנים הממוקמים בלב הטבע ושומרים על סטנדרט אירוח מערבי עם אופי אפריקני, ברמות השונות הנעות בין קלאסי, פרימיום ולאקשרי, שהיא היוקרתית ביותר. בלודג’ים מספר רב של חדרים, בקתות או ביתנים, מתקנים משותפים כגון חדר אוכל, בריכה, חנות מזכרות ועוד. מחיר האירוח בלודג’ כולל לרוב שלוש ארוחות ביום (כשבדרך כלל את ארוחת הצהריים אורזים ואוכלים במהלך יום הספארי) ושימוש במתקני הלודג’.  חשוב לדעת כי גם מיקומם של הלודג’ים משפיע מאוד על המחיר.

אוהלים – ניתן לחלק קטגוריה זו למחנות אוהלים קבועים ונודדים. הקבועים הם אוהלים פרטיים הממוקמים בטבע ומציעים חוויית לינה תחת כיפת השמיים זרועי הכוכבים. האוהלים עצמם עשויים שילוב של קנבס, לעיתים הדלתות והחלונות יהיו מזכוכית או בד רשת, ובחלקם גם גגות קש. לכל אוהל יש חדר אמבטיה או מקלחת עם מים חמים. במחנה אוהלים מספר אוהלים קטן יחסית, לעיתים מעל האוהל יהיו גגות קש ולרוב האוהלים ממוקמים על דק עץ. במתחם אוהלים קבוע לרוב תוכלו למצוא שטח לישיבה מסביב למדורה הנדלקת מדי לילה, בריכת שחייה, חנות מזכרות ועוד. מחנות האוהלים הנודדים, כשמם כן הם, אין להם מיקום קבוע והם נעים בשטח בעקבות מיקום העדרים בתקופת הנדידה הגדולה. האוהלים עצמם בנויים מחומרים טבעיים בלבד (לרוב קנבס), כדי להקל על מלאכת הבנייה והפירוק מדי תחילת וסוף עונה. בחלק ממחנות אלו המקלחות מצויות תחת כיפת השמיים, ובחלק ישנו חדר אמבטיה ושירותים אקולוגים. במחנות הנודדים מסתמכים על חשמל סולארי באוהל המרכזי, ובשאר האזורים תאורת לפידים.

מלונות – בדיוק כפי שאנו מכירים, פזורים בעיקר בערים המרכזיות וברמות אירוח שונות.

ספארי בטנזניה בטיסות ישירות

נזהרים
באופן כללי, טנזניה היא אחת המדינות הבטוחות ביותר באפריקה, ובכל זאת כדאי לשים לב לכמה כללי בטיחות כלליים. שימו לב בעת חציית כביש עירוני לדוגמא, שכן הנהגים עלולים לנסוע בצורה מהירה ומסוכנת, והצפיפות רק תורמת לסכנה בעת חציית כביש. בנוסף, כמו בכל מדינה אחרת בעולם, תמיד קיים סיכון מסוים לגניבה, לכן הקפידו לנעול אחריכם תמיד את הרכבים, את חדרי המלונות, ובמידת האפשר את המזוודות. את דברי הערך כמו דרכונים וכסף, רצוי להשאיר מאחור בכספת במידת האפשר.

תמיד תמיד הקשיבו לחוקי המדריכים ולחוקי המלון בו אתם מתארחים, אל תשכחו שאתם נמצאים בשטח פראי וסכנות כגון תקיפה של בעלי חיים, (גם אלו שנראים תמימים כמו באפלו) יכולים להסתיים באסון. אל תרדו מהרכב במידה והמדריך לא אישר, ואל תצאו מהחדרים ללא ליווי בשעות שהוגדר שאסור.
בנוסף, זה תמיד רעיון טוב להכין עותקים של כל מסמך חשוב לנסיעה, כגון דרכונים, שוברים, ביטוחי בריאות ועוד.

טיול בטנזניה

ולבסוף, והכי חשוב, חווים
תהנו, תחוו, תלמדו ותעריכו. הגעתם לאחת מהמדינות הקסומות ביותר באפריקה ובעולם כולו! במהלך הטיול תזכו לבקר ולראות נופים מדהימים אשר רבים אחרים חולמים עליהם.

בין האתרים המומלצים בטיול בטנזניה תוכלו למצוא את הר הקילימנג’רו, פסגתו היא הגבוהה ביותר באפריקה, וכל כמה מאות מטרים תגלו בו מגוון ביולוגי ונוף שונה ומיוחד. מכתש נגורונגורו, אזור השימור היפה בעולם שהוא בעצם הר געש שקרס לתוך עצמו, ויצר גן עדן פראי בו מסתובבים בעלי חיים רבים, ביניהם “חמשת הגדולים” – אריה, נמר, באפלו, פיל וקרנף.

שבטים וכפרים אותנטיים, תזכו לבקר בשמורות לאומיות עוצרות נשימה כמו שמורת ימת מניארה ואלפי הציפורים שבה, או שמורת הטרנגירי ביתם של הפילים ועצי הבאובב הענקיים. וכמובן, איך אפשר בלי השמורה המפורסמת ביותר בטנזניה ואולי באפריקה כולה – שמורת הסרנגטי, בשפת המקומיים סרנגטי משמעותו המישוריים האינסופיים. אכן כזה הוא הסרנגטי, מישוריים אינסופיים של להקות ועדרים, של שקיעות, נהרות, טבע פראי ולב חופשי ומאושר.
אז לאחר שעברתם על המדריך ווידאתם שאתם מוכנים למסע של פעם בחיים, קאריבו טנזניה! ושיהיה טיול מדהים.


למקרה שפספסתם, כאן תוכלו לקרוא את המדריך למטייל בטנזניה – חלק א’
רוצים את עזרתנו בטיול ספארי בטנזניה? לחצו כאן  לטיולים מאורגנים בטנזניהלטיולים פרטיים בטנזניה

לשאלות צרו עימנו קשר

.

היי דורון, חזרנו היום מטיול של פעם בחיים, הבניית טיול שלך היתה ככ מוצלחת, מאוזנת, אין מילים להודות על טיול מושלם שעשית לנו. המדריך בטנזניה, אדסון, אישיות אמיתית, 5 ימים של חוויה בלתי נשכחת, המלון בזנזיבר חלום אמיתי, בריאן מקסים, היה מאה מתוך מאה, אין מילים, תודה ענקית על הכל ורד וגליה🙏🙏🙏
תודה על טיול של פעם בחיים!
ראשית גיורא מדריך מדהים לא רק בידע ( גוגל מהלך) אלא גם באישיות הנינוחה, ההיכרות שלו את המקומות והאנשים אליהם הגענו, ההמלצות הטובות ועוד הרבה מעבר לכך. כל יום היה חוויה מיוחדת בפני עצמה, המלונות מעולים!!! והאוכל טעים מאוד. עד לטיול זה לא הכרתי את חברת מיי טריפ. ללא ספק, לפני היעד הבא אתחיל לחפש אצלכם. תודה רבה על חוויה מיוחדת
משפחת עקיבא
עודד הוא מדריך מעולה שמשלב ידיעת החומר עם אכפתיות וראיה מקיפה של הקבוצה וצרכיה. בכל יום היה ברור שמישהו חשב ותכנן והשקיע בכדי שנהנה מהטיול. מסביב לעודד היו הרבה נהגים שעשו מעל ומעבר בכדי שנהנה . מבחינתנו הטיול הזה היה הצלחה! תודה רבה לכל הצוות

2.2/5 - (5 votes)